World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

oscar

Lugn, det ordnar sig för dig. du bygger för 60 BPs i rundan.
Men, jag är ju Brekal liksom...

Lindbergh

Jo, förvisso - maxar jag produktionen hamnar jag på 60 BP, men samtidigt måste jag nog ge BP till IT istället.

Tekniskt sett bli ju min produktion med multipeln 2,0 istället för 1,5 så det blir bättre om jag producerar och ger BP till Italien, istället för att ge RES och OIL till IT...

Det kommer märkas rejält för IT på grund av bombningarna, så vi får väl se...

Om inte annat får väl jag bygga OC jag med  :o
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

oscar

Kommer Renis att vara med på tisdag? Vore bra då jag upplever att det tar onödigt lång tid att spela impulserna då LH är själv på Ge/It.

KOBOLDKUNGEN

japp, flippar upp å bygger mm imorn
www.jisit.se

Lindbergh

Jag har flippat upp och byggt för IT förra veckan, det bidde inte så mycket efter det att Lancasterbombarna stängde en OIL och stängde 3 FAC...du kan korrigera annars, byggde det du sade i telefon med GARR och FTR!!

Vi MÅSTE korrigera Lend-lease innan tisdag, har redan strukit en OIL och vi måste prata ihop oss om hur vi gör sommaren 1944!!!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

KOBOLDKUNGEN

ok, satt in förstärkningar med?
www.jisit.se

oscar

Glöm inte av Pasis oooooonda partisan i Jugoslavien som stänger en resurs för italienaren.  :twisted:

Finns det möjlighet att börja lite tidigare imorgon? Risken är väldigt stor att de allierade vinner initiagriset (+2, vinner på lika, har omslag ger 89,9 %).

Renis kan väl ta hand om eventuell CAP och flygstrider osv? Vad sägs om kl 16 istället för kl 18?

Lindbergh

Det är snarare OK att han flyttade partisanen från ursprungsstället där han satte den först.

Jag har byggt för den resursen.

Kan börja runt 16 om jag får någon timmas varsel!

L

Robin

17 kan vi nog börja. Inte tidigare.
Jag vann combat med 13.

Dale

Jag kan iofs sköta produktionen åt Japan, så Robin behöver inte vara där i början. Vi kommer ju ändå inte vinna initiativet. Om alla andra kan så bygger jag, och Robin får finna sig i att jag bygger 10 mech-divar och stackar resten av BPs i Japan.

Lindbergh

Kommer vid strax efter 16 då jag måste göra klart lend-leasen innan start, alla förstärkningar för GE/IT är utsatta...Renis, jag har redan suddat en OIL inför sommaren och vi måste prata ihop oss om hur mycket vi skall ha till IT...vi kommer inte kunna skydda oss så bra mot CW bombräderna nu när han har både mustanger och Mås-skit-os med massor i range. IT kan fan inte ens airsupplya utan att bli inter-cep-ad...

Är det öppet då på geddon?

L

KOBOLDKUNGEN

Ska försöka komma senast 1700
www.jisit.se

oscar

Hej och tack för senast!
Som ni alla vet är jag stolt ägare till spelet. Har under en längre tid varit sugen på att köra en snabb-wif. Problemet(?) är att vi för närvarande använder spelet.

Jag skulle hemskt gärna se att vi kunde köra på lite extra under sommaren för att så snart som möjligt räkna gluters och packa ihop spelet. Tycker inte att det vore orimligt att försöka få till en helgspelning till exempel. Självklart vill jag inte avbryta en befintlig omgång, men jag vill uppmärksamma folk på att jag tycker vi inte ska dra ut på det utan snarare försöka köra på så snabbt som möjligt.

Btw, är lite orolig för glut-svinn. Vore tacksam om alla kunde tänka på att försöka plocka tillbaka så många gluters som möjligt i lådorna när tillfälle ges. Tack!

Apanpapan

Blir lite problem på tisdag. Jag ska på Elfsborgsmatch klockan 20.00 så jag kan vara med lite i början och sen lite på slutet.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Lindbergh

Kan vi börja tidigare än 18 :?:

Det vore kul och försöka hinna med hela turnen!

Dessutom så kan varken jag eller renis vara med på ett tag efter tisdag...