World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Hur ser det ut för folk på nästa tisdag - kan alla :?:

Jag själv kommer att ha svårt att komma loss på andra dagar än tisdagar på ett tag, det kan gå - men det är minimal chans... :cry:

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

KOBOLDKUNGEN

Tycker det är bra att vi inte spelar wif så ofta, eftersom jag har jäkligt ont om tid, men rent principiellt tycker jag det är förjävla kass att det är så ofta som folk inte "kan" vara med. Har man bestämt att man ska spela wif varje tisdag får man fan se till å dyka upp också eller ordna med ersättare.
www.jisit.se

Apanpapan

Alla ersättare har lagt av. Jag tycker att kortwif är att föredra faktiskt. Det har varit en del inställda tisdagar men så är det. Det har varit olyckligt men det får vi leva med.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

oscar

Skall hoppa fallskärm imorgon. Vet inte ifall jag kan komma... någonsin ...    :shock:

Är tillbaka i Borås vid 21-tiden, så jag tittar väl in då. Kamrat PA håller ställningarna under tiden (antar jag).
Men, jag är ju Brekal liksom...

GrandPA

Sa till L-H att jag skulle komma sent nu på tisdag men så blir inte fallet. Jag kommer att vara där redan innan 18.00.
All for one and more for me

oscar

Hmmm.... Fel av mig. Kommer imorgon iaf. Aktiviteten nämnd ovan görs på onsdag istället.

Lindbergh

Ohoj, förlorade cirka 90 BP under den sista sommarrundan 1944 och det blir tragiskt när vi förlorar initiativet sept/oct 1944 med +2 och vinna på lika... :cry:

Jag menar, vi har inte vunnit ett enda initiativ som har varit "avgörande"  :evil: så vi lär inte vinna detta heller... :cry:

Skall försöka att göra min produktion innan tisdag, har börjat flippa upp (7 OIL...) och skall placera ut mina reserver - men jag har tight om tid dessvärre!!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Har ordnat det mesta för GE/IT - Slutsumman blev 7,35 OIL (IT 1,4) för tysken...hittade ju en JU-52 och lite rumänskt som inte var uppflippat  :D

Har dock inte hunnnit med RTB i medelhavet - har dock flippat upp båtarna i förväg pga oljekostnader! All produktion är klar för GE/IT också...

Funderade åter igen på räckvidden för flygplanen i WiF, precis som oscar nämnde...En Ju-52 har cirka 1300 km i räckvidd - en hex i europa är 100 km. Alltså 13 hexes. En C-47 har cirka 3100 km i räckvidd - 31 hexes ungefär...För att få en operationsradie tar vi detta genom 2 och får simsalabim 6,5 respektive 15,5...Då är det ju lite märkligt varför Ju-52 bara har 5, det torde ju vara 6 eller 7 snarare (beroende på hur man vill räkna...)  :?

GrandPA

Slutar 19:00 på tisdag och kommer till geddon en kvart senare. Hoppas att Oscar kan vara där 18.00.

GrandPA

Har fått nya arbetstider vilket betyder att jag återigen inte kan komma innan 19:15. Men axelmakterna har ju initiativet så det gör nog inte så mycket.

oscar

Citat från: "Lindbergh"Har ordnat det mesta för GE/IT - Slutsumman blev 7,35 OIL (IT 1,4) för tysken...hittade ju en JU-52 och lite rumänskt som inte var uppflippat  :D

Har dock inte hunnnit med RTB i medelhavet - har dock flippat upp båtarna i förväg pga oljekostnader! All produktion är klar för GE/IT också...

Funderade åter igen på räckvidden för flygplanen i WiF, precis som oscar nämnde...En Ju-52 har cirka 1300 km i räckvidd - en hex i europa är 100 km. Alltså 13 hexes. En C-47 har cirka 3100 km i räckvidd - 31 hexes ungefär...För att få en operationsradie tar vi detta genom 2 och får simsalabim 6,5 respektive 15,5...Då är det ju lite märkligt varför Ju-52 bara har 5, det torde ju vara 6 eller 7 snarare (beroende på hur man vill räkna...)  :?

Faktum är att det är ännu värre. En hex i Europa är cirka 90 km.... Åtminstone om man får tro Patrice Forno (han är killen som är ansvarig för kartorna i MWIF, Matrix World In Flames). Det står iofs i reglerna att det är 100 km per hex, men i "verkligheten" så är det närmare 90 km.

Lindbergh

Hmm...ja, det är ju mer besynnerligt.

Desto mer man letar, desto mer faktafel eller motsvarande hittar man. Tycker att det blir en smula märkligt att de har anpassat det efter "deras" förutsättningar istället för att ge det mer historiska aspekter på dels tekniska, dels operativa förutsättningar. I ASL har man gjort en hel del koll vad gäller bakgrundsfaktan och styrkeförhållandena - blev impad av KGP 1&2 när det gällde researchen!

Bland det bästa i WiF är den enormt överdimensionerade brittiska markstridskraften som finns sept/oct 1939 och den underdimensionerade franska styrkan... :D

Jaja, det är ju bara ett spel  :D

Apanpapan

Inget spel på tisdag. Elfsborg lirar för SM-guld.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Lindbergh

Ok, kommer förbi ändå vid 18-tiden då jag inte har hunnit klart vare sig produktion eller sätta ut förstärkningar för GE!

Martin Larsson

De får fan se till att vinna det då, om det ska vara giltigt skäl pasi  :wink:

Nästa tisdag är det inte match va??
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.