World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Howdy!

Vill bara påminna om att jag inte kan i morgon tisdag då jag är på konferens!

Förhoppningsvis blir det lir den 31/10?

ha det gott!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Robin

Ok. Vart är konferensen?
Jag vann combat med 13.

Clifford

Lindbergh

:lol:  :lol:  :lol:

Nästan...Göteborg... :D

Vi har nu våra V-vapen operativa och kommer att skicka en hagelstorm av massförintelsevapen mot de som är mot oss...Fred? :wink:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ivar

Själv är jag lite norr om Stuttgart! liten stad som heter Backnang
verkar snarare som Indonesien... i närheten av telok betong...
sa jag att jag hade lite trakigt. Hoppas att ni har det asgott, kriga lugnt
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Lindbergh

Jupp, vi skall kriga lugnt!!

Skall försöka komma före 18:00 idag och göra GE/IT, för det var väl vår impuls vi skulle göra nu i R E G N E T  :D

Kommer alla i dag? Det vore bra om vi kunde "mosa på" lite och försöka få lite mer fart?

Ha det gott!

L

oscar

Jag kommer tyvärr att bli sen. Måste ratta på mina vinterdäck, skall ju för f-n snöa imorgon...
Men, jag är ju Brekal liksom...

Robin

Jag blir nog sen idag, skall till gymmet efter jobbet. Vi får se hur tidigt jag kommer iväg.
Jag vann combat med 13.

Lindbergh

Skall försöka komma i tid, eller lite innan kanske så CW/USA kan göra klart sin impuls och mangla tyskar och italienare på västfronten...

Funderar på att göra en land och bränna mitt OC för att tvåla till USSR i Warsawa  :D Önskedrömmar...

L

Lindbergh

Vad finns det för möjligheter att ta något extra speltillfälle i det närmaste?

Det är ju massiva anfall nu våren 1945 och varje impuls tar självklart lång tid för de allierade, men det vore kul och hinna klart före 2007 så vi kan börja spela ASL igen!

Några förslag?

L

GrandPA

Kommer 19:20 på tisdag men jag misstänker att ni kan börja utan mig då de västallierade lär ha en hel del att göra. (Oscar kommer inte)
All for one and more for me

Robin

Blir det någon WiF idag?
Jag vann combat med 13.

carlsson

Yo!

Två saker:
- Jag tycker det är tråkigt när ni har ställt in WiF-spelningarna så många gånger, särskilt när ni vet att det står tolv spelare på kö att köra igång lite hardcore ASL! Det orsakar stor irritation hos flera av de väntande ASL-spelarna.
- Kan vi komma överens om att ni är klara innan lokalveckan? Dvs den 15/1 2007.

Jag vill inte framstå som grinig, jag har flera gånger motat tillbaka väntante ASL-spelare och sagt till dom att det är svårt att förutse hur länge man kan hålla på, och att vi säkert också kommer hålla på länge! Men när rummet står oanvänt så är det tråkigt...

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Daniel

Citat från: "carlsson"Yo!

Två saker:
- Jag tycker det är tråkigt när ni har ställt in WiF-spelningarna så många gånger, särskilt när ni vet att det står tolv spelare på kö att köra igång lite hardcore ASL! Det orsakar stor irritation hos flera av de väntande ASL-spelarna.
- Kan vi komma överens om att ni är klara innan lokalveckan? Dvs den 15/1 2007.

Jag vill inte framstå som grinig, jag har flera gånger motat tillbaka väntante ASL-spelare och sagt till dom att det är svårt att förutse hur länge man kan hålla på, och att vi säkert också kommer hålla på länge! Men när rummet står oanvänt så är det tråkigt...

Bara för att visa att Andreas inte är ensam, jag instämmer i ovan nämnda punkter.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

oscar

Instämmer med föregående talare. Är ju som bekant själv med och wiffar. Känner att denna omgång har dragit ut alldeles, alldeles för mycket på tiden. Tror ändå att vi torde vara väldigt nära ett avslut nu i vilket fall.
Men, jag är ju Brekal liksom...