World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

oscar

Har krockat min bil (backspegel borta, hela bilen uppskrapad osv), så jag kommer inte att köra till Borås idag. Sorry...
Men, jag är ju Brekal liksom...

Lindbergh

Guten abend!

Har jag förstått rätt att det blir inget spel i morgon - men att vi spelar på onsdag klockan 18:00?

Blir det spel den 26/12 eller inte? Måste veta snart...

Mütze!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Robin

Klart det spelas den 26:e, already planned. Blitz ahead idag.
Jag vann combat med 13.

Lindbergh

Har ordnat och dubbelkollat den 26/12 - kan spela men först vid 18-tiden till hur sent som helst!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Howdy!

Kommer vid 18 i dag "som vanligt", ha det gott!

L

Lindbergh

Grattis Robin!!!

Efter stora besvär är nu WiF äntligen klart och för att göra en lång historia kort så vann Japan!

Rummet kan nu förberedas för ASL!!

L

carlsson

Grattis! Snart pratar alla japanska... :D

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Apanpapan

Han fick vinna den andra omgången. Jag tyckte det var så tråkigt att folk gav upp för jag var så bäst så nu lät jag Robin vinna. Jag tog bara en andra plats.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

jonte

vi vill ha en lång utförlig rapport!

biggabush

Hurra! På tiden. ASL ASL ASL!
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Robin

Master edition, länkar skamlöst till YLVA's forum.

http://www.foreningenylva.org/forums/index.php?showtopic=16558

Vem köper?  8)

FAN, 667 POSTER NU :(
Jag vann combat med 13.

Fluff

kan du inte ta bort gamla inlägg som inte någon läser för att hålla en konstant nivå på 666 st inlägg?
ät en makaron till!

Lindbergh

Kul att de har kommit lite längre sedan sist? Även deras produktutveckling verkar gå i WiF-fart  :roll: bra dock att Mäster Harry Rowland har bekräftat att det är på G då det egentligen är en gdg produkt.
Känner en viss skepsis dock, men det kan bli mer intressant ned på divisionsnivå då det blir mer realistiskt!

Reglerna innehåller en del roliga små ändringar (det är ju andra som har gjort WiF ME) och roliga (och vettiga options)!

Ett exempel enligt nedan:

When initiating a naval combat (not during interception attempts), you have the option of turning several units face-down to increase the intensity of your search. Whoever initiates the naval combat turns as many air or undamaged naval units face down as desired, then the other side does.

For every 3 full units flipped to search, subtract -1 from your search roll. For every 6 full units flipped to search, subtract -2 from your search roll. Furthermore you get all standard bonus for NAVs, CVs or enemy CONVs normally.

You have to double the number of turned units face-down during Rain or Snow, to triple if the weather is Storm or Blizzard (e.g. 12 units during Rain to get a search bonus of -2).

...alltså, desto fler båtar som söker strid, ju större sannolikhet för att flottorna hittar vandra  :D

Det finns också "reserve move" där du deklarerar reserve move på move-fasen och står still - förflyttning sker efter land combat - alltså nästan sist i impulsen...

eller vad sägs om street combat som option, där arm & mech anfaller städer bara med sitt försvarsvärde (man har anfall och försvarsvärden i ME)...

L

Robin

Citat från: "Fluff"kan du inte ta bort gamla inlägg som inte någon läser för att hålla en konstant nivå på 666 st inlägg?

Får satsa på 6666 poster istället  :twisted:
Jag vann combat med 13.

Fluff

Ja, ju mer 6 desto bättre.
ät en makaron till!