Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Hur funkar reglerna i denna laddern egentligen? I våras var det bäst resultat på 20 matcher men så verkar det inte vara i år. Men hittar inte vad som gäller heller?

Beror ju på om man vill börja vinna direkt eller om ett tag. Man kommer ju troligen ha ett bättre lag om man startar med elitspelare och lite rerolld, risken är ju större att det gå åt h-vete visserligen så kanske ändå inte!
www.jisit.se

emil

Hittar ingen info om antal matcher. Strange. Men dom kanske kör med ngt slags poängsnitt?

För mig är det kört med Nurgle nu iaf, mitt TV ökade dramatiskt och jag åkte på stryk i några matcher. Jag t.o.m. gav upp i en match för att jag tyckte den var för tråkig. Mötte dvärgar med bara Longbeards(förutom en Runner), alla spelare hade Guard & Stand Firm, samt att han körde nästan dubbel-Cage. Zzzzzzzzzz...

Alltså, spelet är mycket roligare utan vissa spelare. Man vill ju gärna ha möjlighet till lite Action iaf.

KOBOLDKUNGEN

Märkligt!

Jaja, gav mina Undeads chansen igen så nu är 3 vinster och 1 förlust får väl se hur länge det håller i sig. Hade en schysst pitch invasion där han fick 7 stunned och jag 1!

Höhö, låter kuligt att spela mot! Bara att starta om då. Inte fattat hur det funkar i denna men i förra startade jag om så fort jag förlorade!
www.jisit.se

KOBOLDKUNGEN

Fan, snubblade på mållinjen så nu har jag 3-1-1!
www.jisit.se

emil

Det är bra stats ändå, fortsätter du på den nivån så är du nog vidare.

Jag är lojal mot mitt lag och kör vidare ändå, trots allt. Jag är gillar dom spelarna jag har, och dom har hängt med nu ett tag med skador & allt. Ligger ändå på topp 250ish någonstans, så med några raka vinster så kan det gå. Det är ca 3500 lag registrerade nu, men hälften av dom är väl övergivna fast fortfarande reggade som deltagare. Har 12-1-9 så jag behöver nog komma upp i 18 segrar innan.

Hoppas jag slipper möta tråklag bara. Får göra nytt nästa säsong.

emil

Skador ger karaktär, min snigel har -1M, sammanlagt hela 3 i Move nu. Jag vann en helt sjuk match mot Skavens, han vann CAS överlägset, men jag vann med hela 5-0!!! Och jag avancerar vidare i Champions Ladder, bara 5 vinster kvar så är jag tillbaka där jag var innan.

KOBOLDKUNGEN

Najs :)
3 i move är fina grejer, har ju två sådana. Men jäklar vad kills de gör mumierna. Har typ aldrig gjort en kill innan men de har gjort en 3-4 stycken nu fast alla har reggat eller vart fel spelartyp så inte en zombie har jag fått!
www.jisit.se

emil

Najs!!! Nu 4 vinster kvar... Sjukt, jag åker på så mycket stryk av Skaven matchen innan, för att själv ta igen det på Lizardmen med 7 Saurusar(Starplayer), Kroxigor. Tror han hade 7-8 injuries i injury-båset i slutet av matchen.

3 i M Snigel fick pensionera sig, Lilla Snigel tog över & gjorde 3 CAS=ny Skill. Lilla Snigel gör en kanondebut. :) (Betalar man inte TV-licensen får man snigel på ögat)

KOBOLDKUNGEN

Hehe, japp men gött mos! Hinner inte med någon match idag men söker du spelare runt 18-19 imorgon så kanske vi möts :)
www.jisit.se

emil

Mnja, jag ligger på TV 1750 nu, har skjutit i höjden igen. Tror inte det är möjligt att vi möts, inte för att jag ger Matchmaking-grejen tummen upp.

Det är en konst att kunna behålla låg TV och ändå avancera. Jag har läst om, och mött lag, som har det som sport att ha några få fixstjärnor i laget och sedan resten dökött Journeymen. Jag tycker personligen inte det är ok, men det är en regelbug som folk utnyttjar. Hoppas dom kommer på något sätt som fixar det.

I mitt lag kan man tro att det är Warriors & Snigel som rular, men den bäste spelaren jag har är en vanlig Pestigor. Han har dubbelt så mycket SPP som alla andra. För mig i mitt spelsätt är Horns hur bra som helst.

emil

Nah, jag har gett upp hög placering i Champions Ladder nu. Nuffle är inte med mig längre, eller så är TV som spökar. Jag spelar vidare men någon Champions Cup blir det nog inte. Ligger på ca 350 placering nu.

Med det "nya" sättet att räkna TV & Skills, så är det inte värt att ta Skills/stat-höjningar utanför sin egna lagmall. Jag har 3 med höjt Move(Pestigors) + 2 Dodge-skills(Warriors), bara det är runt 100K i TV. Och så stor roll spelar dom inte.

KOBOLDKUNGEN

Tycker jag brukar möta både högre och lägre tv så vet inte om det spelar någon roll?

Har lagt ner mitt Undead efter tre torsk på raken, från 4-1-1 till 4-1-4, så ska ge råttorna en ny chans, gick åt skogen senast. När är första omgången slut?

Fick däng av Nurgle i sista matchen fast jag både hade wizard och och Hafling chef. Halva laget av plan i mitten på första halvlek och hela laget av plan i mitten av andra, och då var mitt lag ändå ganska hårt. Nurgle är snuskigt bra, som ett chaoslag man inte kan passa mot eller slå på och pestigorer/beastmen är enligt mig spelets bästa lineman med blitz på st 4 och möjligheter att ta mutationer som kan förvandla dem antingen till dödmaskiner eller alver, inte nåt bitter  :P
www.jisit.se

emil

Champions Ladder slutar runt årsskiftet, så man har väl tid och göra nytt och försöka igen om man vill.

Vi är ungefär lika bra/usla på BB då, ligger själv på ca 15-1-15 med Nurgle. Vi får steppa upp lite. ;) Vissa matcher är man ju dömd av spelet att förlora på förhand verkar det som, känns som någon annan är i kontrollpanelen och styr. De lag som jag åkt på mest stryk av på plan är Skaven, Dark Elves & vanilla Chaos.

emil

Orca Cola BB2 kör igång igen på onsdag 7:e december. Jag ska som vanligt med min tur möta ett batigt Necromancer-lag styrt av en av Admins, tvi vale!

KOBOLDKUNGEN

OK, ja jag har börjat om med Skavens, 1-1-0 än så länge och dubbelskill på blitzer så de får väl några matcher till trots en oavgjord!

Ja matcherna är ju jävligt märkliga många gånger. Tärningsslagen är ju hyggligt jämt fördelade om man kolla statistiken men jag har ju alldrig varit med om så många märkliga serier av tärningslag som när man spelar live.
Som typ, dubbeletta för td, genom av, knockad, boll ut i publiken, studsar in helt åt helvete och så slår man en dubbel dubbelskalle nästa runda på sin enda chans att reda upp det. Sånt händer ju inte på brädspels bloodbowl men i dataspelet så tycker jag det är en eller flera liknande knasiga sekvenser i varje match. Eller typ att varenda bollplock misslyckas, eller nästan alla skador blir injury eller dead.

Lycka till med det :)
Jag inleder orca cola ikväll mot Bretonnians med 1000 blodgers och jag har inte en tackle så det kan bli jobbigt :P
www.jisit.se