Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Bretonnian-matchen gick käpprätt åt skogen, blodgerserna var inget problem men spelat hade bestämt på förhand att jag skulle torska, åtminstone så det kändes  >:(
www.jisit.se

emil

Ja jag såg det, en död på en enkel Dodge var lite magstarkt. Hade nog blivit en draw där annars. Jag hade inte stått ut om jag var du, han hade ganska mycket flyt också på sina blocks.

Själv losa jag med 2-1 mot Necromantic. Spelade som om jag var bakfull för jag hade precis vaknat, helt väck & sömndrucken var jag. Att anfalla gick bra, men mitt försvar läckte som ett såll. Enda behållningen var att jag hade ihjäl en av varulvarna för honom. Utan ghouls & varulvar är inte Necromantic mycket till lag.

Nu har jag två Dark Elf Blitzers med AG3, vilket suger ganska hårt då dom har ganska högt Value 100K.

KOBOLDKUNGEN

Ja det sög hårt, för dig med förstår jag. Bättre lycka i nästa omgång!

Sparka dem, mitt skaven ladder-lag har bara sex spelare nu, 3 gutterrunners, 1 rat ogre och två storm vermins, alla andra har dött eller fått sparken p g skador!
www.jisit.se

emil

Lycka är att inte spela Dark Elves, dom är sämst, fy f-n vad det går dåligt. En 1-1 draw mot en undead-spelare utan Mummies. Blodge på ghouls räcker för att vinna.

KOBOLDKUNGEN

Mer tackle! ;)
Jag har inga än!
www.jisit.se

emil

F-n inget att garva åt alltså. Undead kan mer eller mindre spela som Dark Elves fast bra mycket mer TV-vänligt & effektivt. 4 Ghouls, 2 Wights & resten Zombies är nästan som vilket Dark Elf-lag som helst. Lägg därtill Mummies som du inte ens behöver för att hålla samma klass som Dark Elves. Du måste ju ändå ha dökött till LoS, och där hör inte Dark Elves hemma med spelare på minst 70K i Player Value m.m.

Va f-n spelar jag Dark Elves för, sämst i hela spelet. Runnern är helt out of competition till att vara sämst i Blood Bowl-historien. -"Ja men spring då för h-e!!!" Synd bara att alla andra är lika snabba och/eller har bättre skills från början. Nämnde inte ens Assassins... :(

KOBOLDKUNGEN

Haha, nu blev jag på bättre humör av att se att någon är bittrare än jag ;)
Nästan som Dark elves fast med högst 3 i ag och linemens som inte duger någonting annat till än att stå i vägen i bästa fall. Lirade Undead några matcher men tröttnade för att de var så dåliga med bollen och Mumierna är ganska sugiga med 3 i move och bara strength skills. Ghoulsen är bra då de snabbt blir blodgers men å andra sidan har de ju bara ag 3 och stryker med rätt fort!

Torskade precis mot just Dark Elves för att jag inte kunde plocka upp bollen på hela andra halvlek efter att ha hållt 0-0 på hans drive i första. Inte förrän han gjort 2-0, då gick det lekande lätt att göra 2-1! Han var inte ens bra, jag fick chans på chans att stoppa honom och själv göra mål men icke! Visserligen ska man väl säkra upp bollen något bätte om man ska supersafea men så jävla många gånger ska man inte kunna misslyckas att få upp bolljävelen!

www.jisit.se

Martin Larsson

Dark elves borde bli bra i längden medan high elves är bättre från början tack vare billigare spelare och enklare roller på dem. Problemet är väl att "komma till längden".
Runnern är kanske iffy, men 4 blitzers och witch elves är riktigt bra spelare. Problemet är väl dels att folk helst bara spelar våld (vilket alver överlag inte gillar) och lite att spelet inte riktigt vill att man ska komma till high TV med spiraling expenses. Inget av detta gynnar bollspelarlagen, och absolut inte finesslag som alver.

Ditt Skaven scenario låter väldigt bekant Renis, vänta till du inte har råd att köpa spelare och är fast med loners...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

Runnern tycker jag är bra, 7347, dump off och tillgång till tre olika skillkategorier, kan ju fås hur bra som helst och dump off är ju gyllene att ha från början!

Där är jag redan, spelar med 4-5 i varje match, å andra sidan har det inte gått så här bra med något lag tidigare!
www.jisit.se

emil

Bah, Dump Off är så mycket om & men så du vet inte om du vill använda skillen öht. Har du bollen & blir blockad, vill du bli av med den då? Har du inte gjort ett misstag från början när du blir blockad? Den funkar trots allt bara fifty/fifty, och vad är det som säger att motståndarens block lyckas? Hade man fått välja Dump Off EFTER resultatet på Block Dices, så hade den kanske funkat.

Passing Skills? Du lär ändå välja Sure Hands & Blodge före ngn annan skill, så du har en lång väg att gå innan det spelar någon roll.

Nä, det enda positiva är M7 & AG4.

KOBOLDKUNGEN

Tja, det är ju fortfarande ingen nackdel att ha tillgång till pass. Ge dem nerves of steel och låt den med bollen täcka den utan, dump off 2+ 2+ TD, förhållandevis billiga med ;D

Råttorna rular, vinst igen med 5 looners denna gången, 5-3-1 nu :D

www.jisit.se

emil

Dark Elves behöver en renodlad Thrower, inte en s.k. "Runner" och du snackar om 2 "Runners" med konstiga skills. Hade dom velat ha en renodlad Runner till Dark elves så hade man inte gett dom Dump Off. Nu är det ngt konstigt som inte är bra på ngt eg.

Förstår att råttorna passar dig som handen i handsken, gnagare & allt.

KOBOLDKUNGEN

Jag tycker spelare med dump off är asjobbiga i alla fall. Då måste man markera alla spelare runt omkring annars är blitzen bortkastad och ofta ändå!

Ja det gick bra ett tag i alla fall men nu har de gått till de sälla jaktmarkerna. Ratogren fick sänkt move i en match jag concedade för halva laget var borta turn 2 och då sparkade jag den innan jag insåg vad dyrt det var att köpa en ny, och sedan förlorade jag nästa match med p g a jag slog dubbelett för att göra mål och istället blev det mål i baken!
www.jisit.se

emil

Min praktiska erfarenhet med Runnerns Dump Off: 2 interceptions av motståndarspelare, 3 fails, 2 success, 2 ggr success empty square. Flertalet ggr har man valt att hålla i bollen ist. Det är för mycket "om & men" innan man får skills, att hålla i bollen & dodga är mer säkert. Runnern är en kass Thrower helt enkelt.

Har sett att The Flying Hemoroijds gjort comeback... Ha ha ;) Om ni behöver matchträning så vet ni var jag är?

KOBOLDKUNGEN

Jo, det handlar ju alltid om att bedöma när det lämpar sig och inte :)

Jajjemän, de spelar laddern och vi lyckades få till ett möte häromdagen genom att söka motståndare samtidigt. Jag vann, 3-0-0 med mina Nurgle nu :D
www.jisit.se