Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Så är det ju, alver ska väl mest dodga och fåna sig!

Inga sidestep eller nåt? Annars kan det ju bli svårt att hålla kanterna ja!

Skittråkig, men effektivt om inte motståndaren klarar av att forcera den och ganska kul att se frustrationen växa ;)

Fast för att lyckas gäller det ju att motståndaren inte söker så mycket kontakt och om han gör det så måste man lyckas med sina dodge annars går det åt skogen!
www.jisit.se

emil

Jo jag mötte ju dvärgarna då va, det gick åt h-e! 0-2. Nuffles curse vilade över laget hela matchen. På 10 matcher har jag fått 6-7 bestående skador, varav 3 -S. Spelarna blir helt menlösa efter det, och den här gången var det en Blodge-kille som sprang in i väggen. 2 Block Dices, dubbeldöskalle, död, apotekare, -1 Strength.

Tror det är bäst att göra nytt lag.  :(

KOBOLDKUNGEN

Sjukt ju! Låter som en skrotning :(

Hade en ganska bizarre match själv i laddern mot skaven. Fick bara 2-2 med mina Techno Vikings för att jag inte hade folk nog att försvara sista turnsen, normalt sett är det ju råttor som är bristvara i det skedet av matchen. Jag hade 10 armour breaks på 52 succeded blocks och på det fick jag en cas och en knock, han hade 12 på 43 och fick 3 cas och 3 knock varav en minus st i slutrunderna som räddades av apo och då dog det givetvis en i nästa runda! Inte ens när jag surfade honom hände något!
www.jisit.se

emil

Javisst känns det som att en omyndig osnyten Snotling tagit över kontrollpanelen i BB2. Det går sämst i Champions Ladder också för min del. Jag har mött noobs men losat ändå med nybörjarlag, å andra sidan har matcherna varit roliga att spela. Men ingenting fungerar för mig längre, varken i Orca Cola eller Laddern. Får hoppas på förändring i MMMT, eller att Nuffles curse försvinner någon gång.

KOBOLDKUNGEN

Bedrövligt när det är så!

Själv fick jag precis pisk i orca cola. Var i princip chanslös från början då jag mötte ett dvärglag med guard på alla blockers, sjukt tråkigt men effektivt och jäklar vad dvärgar känns undervärderade då jag hade 20000 i inducements men ändå visste från början att jag var chanslös, och horder med andra skills. Vet inte vad som skulle ha en rimlig chans att stå upp mot ett sånt lag? Chaos eller Nurlge med mängder av guard, mighty blow och claws antagligen men då får väl dvärgarna några hundratusen i inducements.

Det tändes ett litet hopp då jag inledde första halvlek med blitz och scorade i runda 1! Men när andra halvlek inleddes med att inte få tillbaka någon av mina tre knockade och gick ner direkt på min inledande blitz som behövdes för en chans till 2-1 så var det tack och adjö. Hade två spelare kvar på plan när slutsignalen gick! Liten tröst att min Yeti dödade en av hans stjärnblitzers i nästsista rundan och därmed levlade   :D
www.jisit.se

emil

Feel your pain. Dvärgar är inte roliga någonstans. Snart kommer Chaos Dwarfs också, så det blir ännu ett lag med Guard på minst 6-8 spelare på plan. :)

emil

Sötnos? Gillar dom gamla figurerna med höga hattar mer iofs.
http://image.noelshack.com/fichiers/2017/02/1484322309-chaosdwarfs-03.jpg

KOBOLDKUNGEN

Var aldrig så förtjust i de höga hattarn, looking good!

Åkte på min första förlust med Techno Vikings i laddern match 5 mot humans!!! De är jobbiga på nåt jävla vis men har aldrigt riktigt fattat varför! Är väl flying homos-skräck som gör det! Hade sjuk otur visserligen. Fick lite ont om tid när jag skulle scora i första och hur jag än klickade på endzonen ville inte gubben springa dig fast tiden fortfarande räknade ner. Sen fick jag inte använda min sidestep så jag blev bortknuffad från hans bollhållare i andra. Hade nog spelat föga roll dock då han knockade hela min fronlinje i runda 9 och runda 13 hade jag inga spelare kvar, då hade han knockat 8 och gjort en cas på 5 rundor!
www.jisit.se

emil

Humans - Det många missar när dom gnäller på Humans är att du faktiskt får ett riktigt hyggligt lag direkt från början när man gör dom. Dom har lite av allt man kan önska. Många lag är beroende av spelarutveckling för att dom ska bli farliga eller mer optimerade.

KOBOLDKUNGEN

Jo så är det ju men den här snubben hade inte ens några catchers men jag brukar ha problem med humans, den här gången handlade det visserligen enbart om att allt han tittade på hamnade i ko-båset.
www.jisit.se

KOBOLDKUNGEN

Snubben hade 18 armour breakes och gjorde 12 KO occh 2 cas! Jag gjorde 1 KO på 14 armour breakes och det blev 38-37 i blocks till mig!

Nu får Techno Vikings liga på is ett tag efter att jag fått däng två matcher i rad, verkar som det finns en magisk gräns vid 5-6 matcher då det inte går att vinna längre!

Så Sons of Papa gjorde come back med helt nytt lag och snigeln gjorde 1 TD och 3 cas :D
www.jisit.se

emil

Ha Ha Ha!!! Go snigel!

"verkar som det finns en magisk gräns vid 5-6 matcher då det inte går att vinna längre!"
Ja konstigt nog, har också upplevt detta.

Jag är ute ur Champions Ladder så gott som. Jag är ganska trött på en del sega & dryga coaches där, så jag har concedat vissa matcher. En del verkar ha det som strategi att tråka ut sina motståndare, låter timern gå fullt ut m.m. Kanske bara är en inbillning från min sida. Men räknar man med en 2-timmars match som drygas ut till 3 timmar, så är det väldigt irriterande. Men dom har ju spelat bra också, det måste jag ge dom. Men jag är ute efter lite mer "action" än vad andra är.

KOBOLDKUNGEN

Han transporterade bollen hela vägen också, ett really stupid ifrån att inte göra TD, utan reroll!

Ja det är märkligt, har upplevt det med tre lag i rad nu att det tar stopp efter 5-6 matcher på de mest omöjliga vis, men laddern är ju ändå rätt hopplös till att börja med!

Har också upplevt en del idioter i laddern men för det mesta är det fair play och hyggligt kvickt spelande tycker jag!
www.jisit.se

emil

Säsong 1 Orca Cola BB2 sign up för dom som är intresserade: http://www.orca-cola.com/beta/index.php?/topic/27614-occ2-season-1-signups/

Joina ni med, det är en rolig liga. Har match om någon timme, så jag återkommer med en deprimerande rapport. :)

KOBOLDKUNGEN

Skittråkig liga, får bara stryk hela tiden ;)
Fick däng mot f d bottengänget denna gång, ledde med 1-0 med några få rundor kvar och torskade med 2-1   :'(
www.jisit.se