Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Jo jag mötte humans. Min vanliga otur förföljer mig, men jag fick en Draw iaf. Han hade tur med marginalerna, annars hade jag nog vunnit. En entärningsblock från att ta ledningen med 2-0, men han kvitterar i slutet av matchen istället. Bollen studsade helt fel väg, 50/50-situation men han får bollen fri framför sina egna fötter på en Starcatcher med 9 i move och Sure Hands. Hade chansen att blitza ner honom i sista turn men missade en obligatorisk Leap på 3+.

Hade i princip flera spelare i KO-båset hela matchen, och det sista som händer dödar han en blitzer för mig med sänkt AG, trots reroll med apotekare. Givetvis var det han som fick MVPn sedan också. Så min tur är obefintlig, och inga stålar till ny blitzer för det fattades 10K i intäkter. Om Nuffle hade varit med mig något mer så kunde jag vunnit med 3-0.

Det enda som är koolt med mitt lag är att det har en Fan Factor på hela 7. Så dom är väldigt populära. Hur nu det kommer sig... :) 7 Draws, 4 Loss nu.

Orca Cola är kul, men motståndet är ganska kvalificerat. Koboldkungen ligger ju i en högt rankad grupp, så det är därför han åker på stryk hela tiden, tror jag iaf. Själv har jag inte vunnit en match, utan spelar bara Draws hela tiden, med en och annan förlust.

KOBOLDKUNGEN

Surt sa räven!

Jo det är en kul liga men jag har haft hiskelig otur, framförallt har jag åkt på otoligt omotiverat med stryk i många matcher. Borde åtminstone legat någonstans i mittenskiktet men nu liggar jag sist med bara en seger mot nuvarande ligatrean. Enda matchen jag haft lite flyt, annars har det varit nattsvart!
www.jisit.se

KOBOLDKUNGEN

Vill ni se något kul kan ni se min senaste orca-cola med Särimner Feast. Bollen var inte min bästa vän om man säger så, totalt cursad i den ligan  :P
www.jisit.se

emil

Pouring Rain iofs, men det kunde gått bättre om man säger så. Jag är mest fascinerad av att han lyckades regenera 3 av 4 tunga CAS...? När man möter Undead så måste man gå på Ghouls på ngt sätt, dom är förklädda Wood Elves utan regenera. Har dom Blodge och/eller +1 AG så är dom så j-a jobbiga och lätt bästa spelarna på plan. Hur man nu kan motivera att ge en Ghoul 7 i Move & AV? Ganska långt från vad Warhammer-Ghouls är. Bara lite spontana tankar. Snygg TDn dock. :)

emil

KOBOLDKUNGEN

Lyckades slå ut hans ag 4 ghoul bland det första jag gjorde men sen var jag tvungen att försvara bollen resten av matchen då jag aldrig fick upp den. Hade nog kunnat stoppa en av hans tds med om jag varit vid datorn och sidesteppat men det var sista matchen så var inte så noga. Jag misslyckades med 2 av 3 jump up med, förutom 5 st 1-2 på 10 pick up försök och en trea som misslyckades med p g a regnet, han lyckades med 3 av 4! Mitt medel på pick up var 3,2, pass 2,83 och catch 3 inte så bra i pouring rain. Motsvarande för motståndaren var 4,25 på pick up och 4 på catch, mer lagom sådär!
www.jisit.se

emil

Ojdå, siffror är jag inte så bra på, går mer på känsla, men ganska talande stats.

KOBOLDKUNGEN

Har du någon koll på när laddern är slut Emil?
www.jisit.se

emil

Nej, men det ryktas om att Chaos Dwarfs & Khemri kommer runt 15 februari, samtidigt så startar en ny Champions Ladder i samband med releasen. Sedan ska det tydligen komma en Blood Bowl (2?)Legendary Edition, men vad den innehåller vet jag inte.

KOBOLDKUNGEN

OK, danke!
Mina råttor rullar på rätt bra nu men behöver många segrar till!
www.jisit.se

emil

Råttor? Vad jag förstått så behöver man bara 4 Gutter Runners med lite skills & 2 Storm Vermins så har man ett vinnande lag.

KOBOLDKUNGEN

Ja inte är det ratogren som gör det, han har en cas på typ 10 matcher och är wild animal mest hela tiden!
www.jisit.se

KOBOLDKUNGEN

Ibland går det bra, observera att det är serietvåaorcer jag möter!
www.jisit.se

emil

Jeeez...
Oj vad jag hade varit förbannad som orc-spelare. :)

KOBOLDKUNGEN

Jag med! Men om han var det så dolde han det väl men det var ligapresidenten så han kunde väl inte annat än hålla god ton :)

Jag var asförbannad redan runda ett, då hade han fått blitz och gjort två cas på sina första två blocks och jag trodde det var kört! Sen vände det lite ;)

www.jisit.se