Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Inte vet jag, CD är väl kända för att använda sig av slavar & allsköns monster. Asscannon? Nah, eg. passar väl minos bra in på tjurtemat, men jag kunde tänka mig Chaos Spawn, animated CD statue eller nåt. http://www.titan-forge.com/images/Sklep/prods/202/648.jpg

KOBOLDKUNGEN

Joa, men den passar väl egentligen inget vidare i fluffet, inte mig emot dock, tycker det är en av de bättre big guysen.

Det hade varit nåt, hade väl varit illegal weapon då!
www.jisit.se

KOBOLDKUNGEN

Jag är fuckin' curesed av flying homos! Mitt första CD lag blev fuckat för att spelet snodde ett reroll och sedan har jag concedat första matchen med alla fyra nya CD-lag jag gjort redan i första havlek, antingen p g a jag varit sönderbashad, ofta av klenare lag, eller att jag redan legat under med 2-0 som t ex mot ett Khemrilag med en coach som spelade som en kratta  :'(
www.jisit.se

emil

Okej. Lät ju inte så kul. Du vet om att man högst får conceda ett antal gånger, sedan blir man avstängd som coach i Champions Ladder till nästa säsong. Kvittar om det är olika lag.

KOBOLDKUNGEN

Japp men tror inte man blir avstängd men man kan inte gå vidare, får ta den smällen när jag kommer på slutspelsplats ;)
www.jisit.se

emil

:D Lite OT. Vilket fotbollsmanagerspel är det som gäller nuförtiden då? Det var länge sedan jag spelade managerspel och har dålig koll på vad som är bäst.

emil

Har ett lovande Orchlag på gång i Champions Ladder, förlorade första matchen iofs men jag dödade en ur motståndarlaget samt att jag nu har jag en Thrower med AG 4!!! Så jag har lagt grunden kan man säga.  :D
*edit* 2:a matchen Draw, men jag dödade återigen en ur motståndarlaget, samt att jag fått Block på Black Orc, MB på Blitzer. Ser lovande ut!!! :D
*edit II* Victory, Khemri, concede och en mummy dog!!! :) AG 4 på Thrower är en dröm i ett Orchlag.
*edit III* Draw, Chaos Dwarfs, sicken skitmatch. En BOB dog & en Hobgoblin, AG 4 Throwern fick Niggling. Vad jag än gjorde så sket det sig, mot ganska dålig motståndare, som chansade hej vilt. Tufft facit ändå att snitta en död motståndarspelare per match.
*edit IV* Loss, Wood Elves, men facit fortsätter med 4 dödade motspelare på 4 matcher. Märktes att min Star Thrower var skadad denna matchen. Frågan är vad man ger en Blitzer som har Block, MB som skill. Guard eller Tackle?

KOBOLDKUNGEN

Ingen aning, inte spelat manager sen Fifa Manager 08!

Låter ju som det går aldrig fantastiskt med orcerna, jag ska se m jag kan spela en CD-match utan att conceda nu!
www.jisit.se

emil

Första segern i Orca Cola på 13 matcher!!! Mina Dark Elves inspirerades av mina Orcher, så dom dödade en Dark Elf Blitzer det första som hände. :D Får se om jag kan avancera i tabellen och komma upp i faschionabla 3:e divisionen där Koboldis håller till. ;)

KOBOLDKUNGEN

Härligt :)

Jag fortsätter  få stordäng med CD, du måste se min sista match mot Dark Elves i pouring raing, särskilt alla trippelskallar mot slutet! Ganska ofattbart att man kan ha sånt oflyt så många matcher i rad!
www.jisit.se

Raslurbat

Fick däng med 1-0 i min första match i OrcaCola.
2 rotters dog. Gick dock bara en spelare minus. Döda en av hans skaven linemans
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

KOBOLDKUNGEN

Låter som en drömstart ;)
Vilken division?
www.jisit.se

emil

Raslurbat Nurgles hade 13 armour breaks mot Skadisarnas 4, dålig utdelning på CAS? Själv går det inget vidare i Champions Ladder, motståndarnas spelare dör inte längre och jag förlorar. Men jag återhämtade mig något i senaste matchen då 1:a Wardancern fick minus move, och den 2:a Wardancern avled. I´m only in it for the violence. :D

Jag är nog inget toppämne i BB, men det är kul.

emil

Mnja, har legat av mig med Orcherna, 2 av 3 matcher dör det motståndarspelare, hade kanske 4 av 5 innan. Men någon måste ju ta på sig att rensa upp lite bland motståndarnas stjärnspelare. Mitt Troll Riverfart har äntligen fått Block, så nu är han het.

KOBOLDKUNGEN

Inte så illa pinkat det! Block på troll låter fett :)
Jag såg ut att få en ganska enkel seger i min första orca-cola match men spelet ville annorlunda så i andra gick allt käpprätt å h-vete så blev draw!
www.jisit.se