Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Ok. Blitzkrieg Bop, Chaos Dwarfs, har gjort sitt digitala inträde i BB2. Vann första matchen, men en Chaos Dwarf Blocker fick -1 S tyvärr. Winnings täcker just en ny ersättare. Hade du problem med att vinna med Chaos Dwarfs Koboldis? ;)

*edit* En Draw också, mot ett Orchlag som var ganska bra mycket bättre än mitt, men han spelade "mindre" bra. Jag straffade honom genom att döda en BOB för honom.
*edit II* Win, Skaven, svensk. 2-0. 2 råttor dödade. Bra match med massor av SPPs.

KOBOLDKUNGEN

Har varit helt omöjligt, men alla matcher har varit helt bizarra där jag antingen haft 2-0 i röven i, på de mest onsannolika sätt, eller haft halva laget dött och skadat i halvlek. Det senaste laget jag concedade med så dog minotaruen i runda två första matchen!

Men med nuvarande cd-lag har jag en vinst och 1 oavgjord. Den oavgjorda borde blivit 2-0 visserligen så den får väl räknas in som en katastrofmatch den med.
www.jisit.se

emil

Aj! Aj! Jag har 2 Wins & 2 Draws på 4 matcher. Mötte Skavens igen, tyvärr dödade han en Chaos Dwarf Blocker med Guard för mig, och det blev 3-3 i Cas. Mot Skavens!!! Men lycka är att jag fick Skills på mina Bull Centaurs. Jag slog en Dubbel-1:a, men har ingen aning om vad jag ska välja för Skill. Några kreativa Förslag?

Att hamna i toppen i Champions Ladder är omöjligt. Nu har jag gjort bra ifrån mig, men dom som leder har typ 0 förluster & någon enstaka Draw på 20 matcher typ.

KOBOLDKUNGEN

Osant, men jag har fått osant mycket stryk med mina med!

Dogde är väl aldrig fel, och sen break tackle på det :)

Ja, att ta sig vidare i laddern är nog svårare än att vinna på Lotto!
www.jisit.se

KOBOLDKUNGEN

Mitt nuvarande CD-lag är obesegrade i 5 matcher! Inledde med 3 segrar sedan en oavgjord, efter den skillade jag en hurv spelar och tänkte nu jävlar men bara supertur räddade mig från stryk. Kom undan med oavgjort efter en greed handover som misslyckades och sedan misslyckades han få upp bollen med sure hands två gånger! Fast var rätt nära att göra två noll i första så det kanske inte var mer än rätt.

Har dock hunnit dö med en bull centaur men tjänat så mycket pengar så haft råd med en ny!
www.jisit.se

emil

Samma här, 3 vinster & 2 oavgjorda på 5 matcher med Chaos Dwarfs. Mötte O&Gs igen som hade 460K mer i TV än mig, så jag hade råd att hyra in Morg & Thorg. Han conceda i 2nd half. Strange, hans lag var mycket bättre än mitt fast jag var på g att göra 2-1. Han klagade på att jag spelade dvärgar hela tiden. Det kan jag ju iofs förstå.

KOBOLDKUNGEN

Haha, gött, Morg rular!

Hade det varit riktiga dvärgar så kanske man förtjänar lite gnäll, de är ju överjävliga i början och det var dvärgar jag nästan torskade mot, men CD är ju rätt rötna i början!
www.jisit.se

emil

He he! Just nu ligger vi på plats 457 & 458 i Laddern. Men jag ska försöka hinna med en match till ikväll.

Morg är riktigt bra!

*edit* Första förlusten, 0-2 Lizzies. Försökte plocka boll i 4 turns för att kvittera, sedan kommer en Skink & tar bollen & gör 0-2. En aningen surt & jag har inte råd med mer förluster nu.
*edit II* Har följande nu: 5 Wins - 2 Draws - 1 Loss. Riktigt bra, håller jag uppe den här statistiken kan det kanske gå ändå. Lyckades på ett bananskal anmäla ett Blitzkrieg Bop i UKBBL. Jag hade eg. reservplats 42 men snek in före en massa andra. Finns 3 lediga platser kvar.
Har 20K kvar att spendera, är det värt att lägga det på Fan Factor tro? Det finns en del otrevliga Kick Off-resultat.

KOBOLDKUNGEN

Sicket sammanträffande, mötte också ödlor, ett något bättre lag, och trodde jag skulle få däng! Men kolla in min senaste mach och upplev perfektion  ;D

Har 4-2-0 nu :)

Man får väl dra iväg en anmälan till UKBBL då kanske, verkar vara en cool liga!

FF får man ju när man vinner, då skulle jag hellre lägga dem på en cheerleader och en assistant då deras reslutat är väldigt vanliga och har man nåt där ramlar det nästan alltid in ett reroll eller två under en match!
www.jisit.se

emil

Har 6-2-2 nu, ytterligare en förlust. Mötte ett Chaoslag som totalt köttade sönder mitt lag, 0-3. Han hade en Beastmen med MB, Claws, Piling On, som ensam slog ut merparten av mitt lag, typ 2 Bull Centaurs & Mino m.m.

UKBBL Conference kör igång imorgon onsdag, ska inte säga att det är försent att anmäla sig. Men...

Tack för tipset med FF.

emil

@ Koboldis
Det finns bara en plats ledig UKBBL Conference Midlands nu, har du tur snor du den före andra.

Annars 7-3-3 nu, men jag fick höjd Strength på en Hobgoblin senast, hela 4!!! Mina Hobgoblins är elitspelare, alla har Block & en har Sure Hands. Dom håller konstigt nog när motståndare slår på dom, det är jag inte van vid.

KOBOLDKUNGEN

Skickat en anmälan i alla fall så får vi se vad som händer!

Blev utkastad ur laddern nu för att jag concedat mer än fem gånger, synd på en sådan bra streak men det hade nog skitit sig snart ändå!
www.jisit.se

emil

Ha ha! Hur får man reda på att man blir/blivit utkastad? Ja ja, om några veckor startar dom om Champions Ladder.

KOBOLDKUNGEN

Fick ett mejl, trodde inte man blev utkastad utan bara inte kunde gå vidare. Blir man utslängd 2 eller om det nu var 3 så blir man banned for life!
www.jisit.se

emil

Jag vann min första UKBBL-match med 2-1. Chaos Dwarfs VS Skaven. Jag gjorde en tapper upphämtning efter att legat under med 0-1 efter en rutten inledning. Det började med att nästan hela mitt lag blev nerslaget av publiken. Sedan blev en Chaos Dwarf Blocker knockad otroligt nog. Spelet ville att jag skulle förlora redan från start i princip. Utan ett lag på benen så gjorde Skavens 0-1 i 2:a Turnen.

Men det vände, och jag avslutade matchen med en av de snyggaste passningarna jag sett en Hobgoblin göra!!! Jag ska fixa Replay på den så ni får se senare.