Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Min första match i UKBBL 2-1. Ännu en snygg pass som avgör matchen. Jag försökte plocka boll i flera turns utan att lyckas, var på väg mot en Draw. Då händer det här, notera att passen är avsedd för Bull Centaur: https://www.youtube.com/watch?v=wF5sKILiVMM :D

*edit* Det är tydligen folk som prenumenerar på min Youtube-kanal, varför vet jag inte. Det enda jag lagt upp är nu 2 BB2-videos. :)
*edit II* I slutet på videon kan man se Skavens Injury-bås.

KOBOLDKUNGEN

Haha, snyggt och grattis till segern :)

Jag är på reservlista nu i alla fall, blå så inväntar ny conference vad det nu innebär. Sex blå som krävs för ny conference finns det ju flera gånger om men antar att någon ska snickra ihop dem först eller nåt.
www.jisit.se

emil

UKBBL slänger nog ihop en Conference för er, sedan skickar dom ut PM/mail någon morgon under veckan, så du får vara beredd och hugga en plats. Det var så jag halkade in på ett bananskal iaf.

KOBOLDKUNGEN

www.jisit.se

emil

I Orca Cola Championship ångar mitt Dark Elf-lag vidare, 2-1-0 nu och jag ligger som minst 2:a. M.a.o. på uppflyttningsplats till den glamorösa 3:e divisionen. Dessutom fick min Star Blitzer +1 S!!! utöver Blodge & Leap. :D Grannarna undrar nog vem/varför någon skrek av glädje. :)

Du får se till att hänga kvar i 3:an, så vi kanske möts.

KOBOLDKUNGEN

Ha ha, härligt :)

Själv har jag två oavgjorda, den senaste eftersom vi inte lyckade få till en match. Kör min tredje om en kvart!
www.jisit.se

emil

Det var en ganska jobbig match senast. Han hade en High Elf Thrower med AG5, rena drömmen, som han höll längst bak i egen zon utan räckhåll för någon Blitz. Till skillnad från Dark Elves Runner. Matchen blev konstig med väldigt avvaktande spel, men tack vare honom höll han initiativet och kunde avgöra matchen när som helst så fort det blev en öppning i mitt försvar. Men han tappade bort initiativet några turns före slutet av matchen när han försökte slå sig igenom. Så jag slog sönder hans anfall, och kunde äntligen ta hans Thrower med en Blitz, och vände matchen till 2-1. Jag tror han fumlade passen, men tack vare Safe Throw(?) så höll han fast i bollen på något konstigt sätt. För någon pass kom aldrig. Witch Elves är riktigt bra när dom fått Block iaf.

KOBOLDKUNGEN

Det var safe throw det ja!
"In addition
if this player fumbles a pass on any roll other than a natural 1 then he
manages to keep hold of the ball instead of suffering a fumble and the
team does not suffer a turnover."

Min motståndare i orca cola har hoppat av så antar att jag får någon form av wo på den!
www.jisit.se

KOBOLDKUNGEN

Fick seger tilldömd med 2-1 i orca cola, min Yeti fick båda TD-sarna vilket gjorde att han levlade styrka  :D
Nu har jag sjuka 1730 i tv på bara 12 spelare!
www.jisit.se

emil

Walk Over-fusk! ;) Ojdå, ja det var mycket i TV för Norse. Ligger snart på 1700 med mina Dark Elves, men Dark Elf-spelarna kostar ju lite mer i grund. Du får sikta på Strength 7 med din Yeti, så du blockar det mesta med 3 Blockdices.

KOBOLDKUNGEN

Ja den var inte fel även om det hade varit kul att spela, men spelar denna omgången ikväll så :)

Jo, men jag har fått väldigt mycket dubbelt och statshöjningar!

Haha, siktar nog på en dubbel och block nästa gång så tar jag styrka 7 sen ;)

www.jisit.se

emil

Aj! Aj! Mötte Nurgle i Orca, ledda av någon gammal NAF-räv. 0-2 i baken & mitt avancemang till 3:an är i fara. Jag hade en chans men det grusades efter en kavalkad i POW-resultat för min motståndare, hade 5 KOs & att man hade Blodge kvittade. Var & varannan Dodge man försökte slutade med att man tuggade gräs. När sedan hans Beast fick bollen efter lite studsar & 0-1 så var det kört. Beasten gjorde TDn i sista Turn efter 1 Stupidity-RR. Men man får vara glad att hans spelare & publiken var jättesnälla & laget är fortfarande intakt trots Rotter-fouls. :D

Till sist har jag äntligen 4 Blitzers igen, det var ett tag sedan. Tyvärr är det bara min Star Blitzer med S4 som får alla SPPs så utvecklingen i laget går väldigt trögt. Ev. ska en Runner in senare så jag får tillgång till Passing Skills, om nu inte en Blitzer axlar den rollen. Jag är inte förtjust i Runnerns Skills & Stats som sagt/skrivet tidigare. 1690 i TV iaf, om nu det är en merit.

*edit* Vi har 2 quitters i våran grupp i UKBBL, så det blir platser lediga. Men vilka som står i kö vet jag inte.
*edit II* Koboldis, du ska tydligen blivit erbjuden en plats i UKBBL Conference North.

KOBOLDKUNGEN

Ajaj, beastmål är ju coolt förstås!
Klart du ska ha runners, men jag har ju inte samma uppfattning som du om huruvida de är bra eller inte :P
Hur funkar det med att gå upp och ner i divsionerna i orca? Jag lyckades vinna min senaste match med 3-2, trots fight mot wizard och mitt eget inledande övermod, så risken är väl att jag går upp en division kanske!
www.jisit.se

emil

Rent generellt är det 3 lag i varje grupp som går upp i Orca. Dom har ett snyggt färglagt Excel-dokument som beskriver processen: http://www.orca-cola.com/beta/index.php?/topic/27776-league-structure-for-occ2/

KOBOLDKUNGEN

Fatta typ ingenting så här på rak arm men tack  :P
www.jisit.se