Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet mars 26, 2017, 21.40
Haha, underbar blitz, där var du glad misstänker jag ;)
Ja, samma underbara känsla infinner sig när man trott man vunnit på Stryktipset, bara för att inse att man glömde lämna in kupongen. He he... Snyggt att Dodga sig igenom 4-5 Tackle Zones dock.

emil

Mötte ett nybörjar-lag Dark Elves i UKBBL med The Blitzkrieg Bop. Dark Elves är riktigt dåliga på låg TV, frågan var bara hur många TDs & CAS jag skulle vinna med. Men det blev "bara" 2-0. En ganska tråkig match utan några snygga grejer, iofs räcker det ju att kolla på Hobgoblins rörelseschema så har man underhållning. :)

KOBOLDKUNGEN

Grattis, grattis du ångar på :)

Synd man inte har något för det i conference dock!
www.jisit.se

KOBOLDKUNGEN

Gick ganska bra mot Orcerna i inledningen av denna säsongen med i New Ogham, inte lika strålande som sist dock så räckte bara till oavgjort!
www.jisit.se

emil

Jösses, men hur lyckas man med att bara få draw när han har sitt lag i injury-båset? :)

KOBOLDKUNGEN

Bra fråga men har för mig att jag hade bra otur med att få ner honom när han gjorde 1-1 och sen slog han ner min bollhållare strax efter denna screenshot!
www.jisit.se

emil

Heh, det är ju ingen slump att 2 Lizzies-lag leder i våran UKBBL Conference. Dom är lite för bra helt enkelt med 6 Saurusar & Kroxigor. (J-a Jurassic Park)

KOBOLDKUNGEN

Jo de är jävligt jobbiga men samtidigt jävligt oskillade från början och förutsägbara! De kan bara köra running games med skinks och slår man ut skinks kan de inte scora och skinks är lätta att slå ut, särkilt om man har block :)
www.jisit.se

Martin Larsson

En Blitzer i valfritt lag som får tacke som 1a skill är mer eller mindre världsmästare på att göra skinkpaj, och när han hittat rejäl stekspade (läs mighty blow) så är han oslagbar och skinksens värsta mardröm
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

I alla de ligor som jag startat springer Lizzies iväg till topp-positioner, 3 av 3 möjliga f.n. Dom är ett h-e att möta, dom är för starka & snabba helt enkelt. Tror inte dom blir så mycket sämre med lite skills.

emil

UKBBL Conference North MDs är uppe Koboldis. Du ska möta det Dark Elf-lag jag mötte senast, lätt vinst med 2-3 mål. Om du får upp bollen vill säga, vilket är ett eget litet äventyr med Chaos Dwarfs. :)

Hur går det för övriga som hoppade på Orca Cola? (Raslurbat, Fluff+ngn mer?)

*edit* En stabil 3-0 vinst mot Nurgle i Orca Cola med Dark Elves, leap med S4 är så bra mot Cages. Ännu en match som motståndaren foular ut sig själv delvis. Alvisk Blitz med Leap som ledde till 1-0:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=894852880

KOBOLDKUNGEN

www.jisit.se

emil

Dom har lagt upp en massa statistik på Orca Cola Championship. Mitt lag, Crash Test Dummies, ligger Topp 10 i 3 bra kategorier: Antal TDs, KOs & Push Outs. Det visar att det går att köra ett bashigt alvlag. :D Nu har ju inte alla spelat sina matcher iofs, så statistiken är väl komplett någon gång natten emellan tisdag-onsdag.

KOBOLDKUNGEN

Cool!

Har du en länk till den där statistiken?

Vann min UKBBL-match med ett nödrop. Han gjorde två injuries och en död på fyra armour breakes! Jag ska väl kanske inte klaga då han hade en spelare kvar när jag gjorde min första td i drive 1 men å andra sidan hada han typ alla spelare tillbaka i andra och pouring rain på det!
www.jisit.se

emil

Den matchen får jag kolla på senare. Låter kul. Vi ska tydligen mötas efter denna omgången i UKBBL. Chaos Dwarfs VS Chaos Dwarfs alltså, ondast Hobgoblin vinner He he...

Tabell, statistik m.m: http://www.orca-cola.com/beta/index.php?/occ2-leaderboard/
http://www.orca-cola.com/beta/index.php?/occ2-statistics/
http://www.orca-cola.com/beta/index.php?/occ2-fixtures/