Skitsnack

Startat av Robin, juni 03, 2005, 18.40

Föregående ämne - Nästa ämne

Jimp

Ill dance for Gil!!

emil

Gulligt o kul! :lol:  :roll:
Man kan erfara en "dissociativ episod" i helt vardagliga situationer. Det handlar om att man tillfälligt rycks ut ur sin normala referensram. Då skapas ett brott i den normala associationskedjan.
Om man översätter den kliniska termen dissociation från engelska till svenska skulle man kunna säga "sönderdelning", "störning" eller "förändring av normalt integrerade funktioner" såsom identitet, minne, medvetande eller perception av omgivningen. Dissociation kan sägas vara motsatsen till association, det associativa sambandet mellan tankar är mer eller mindre brutet. Sådana störningar kan vara plötsliga eller gradvisa, de kan vara övergående tillstånd eller förbli kroniska. Men dissociation behöver inte innebära ett sjukligt tillstånd eller vara förenat med obehag.
Psykisk stress kan leda till dissociativa reaktioner och det finns förstås tillstånd och händelser som är mycket allvarliga i sammanhanget. Akuta responser på trauman som krig, tortyr och sexuella övergrepp är några exempel. Hjärntvätt i samband med fångenskap är ett annat. De dissociativa reaktionerna kan utvecklas till ett psykiatriskt syndrom som kan innebära flera olika beteendestörningar.

Ange, Antyd, Anklaga -> Stress och Dissociation -> Syndabockar

Erfarenhet: Jag måste lära mig att förlåta människor, jag är kass på det, att inte vara för hård mot mig själv och låta det gå ut över andra. Att inte bära på en massa skit helt enkelt.
Förföljelsemani, men allt blir bättre med lite sol i ansiktet. Förlåt för att jag varit till besvär.

biggabush

Hur mår du egentligen Emil. Säg till så kommer jag och kramar dig :-)
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

emil

Fett najs med solen i ansiktet :sunny:

Clifford

http://www.youtube.com/watch?v=z77Fspd5hlg

Till skillnad från Jimps video så är den här musikvideon så jävla bra. Och låten med.

Mustasch istheshit!

Robin

Jag vann combat med 13.

Robin

Fan vad roligt det är med beordrad övertid. Not. 280kr/tim iaf.
Jag vann combat med 13.

emil

Henk

En dag kvar till helgen ganska exakt nu. Suck. 24h fricking jävla skittimmar kvar. AArrgh
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

pannan

Har redan börjat min semester så jag kan sitta här och pilla mig i naveln.
Hahaha Mwoahahahaha HA!

Henk

De e bara 8 veckor kvar till min semester! Dom veckorna kommer gå göörsnabbt. Yeah right!!
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

cracked_open

Semester jo du får iallafall en sådan  :evil:
Jag får sikta på en till hösten hmmm.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

dagle

Clifford

Citat från: "dagle"http://www.youtube.com/watch?v=0djLA8bCiT0

Tror filmen säger allt :)

OMG
:sign5:

pannan

ooooold!
but gold  :)