Skitsnack

Startat av Robin, juni 03, 2005, 18.40

Föregående ämne - Nästa ämne

sebbe

angående multiposts så håller jag helt med cliff. jag stör mig inte så mycket på det som han gör, men jag håller helt med.
jag vet att det kan vara jobbigt att lägga in flera quotes om man inte är van, men att göra flera inlägg utan det är inte rätt.

jag och henke sitter och äter frukost och lyssnar på knutna nävar.
henke var faktiskt nykter som jag när vi väl kom hem.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Själv har jagh ägt en gammal GW Ninjazombiechaosdwarf :)

Klart ful figur :)

Ok, off till Liseberg iallafall :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Getsen

Citat från: "sebbe"angående multiposts så håller jag helt med cliff. jag stör mig inte så mycket på det som han gör, men jag håller helt med.
jag vet att det kan vara jobbigt att lägga in flera quotes om man inte är van, men att göra flera inlägg utan det är inte rätt.

jag och henke sitter och äter frukost och lyssnar på knutna nävar.
henke var faktiskt nykter som jag när vi väl kom hem.

Va inte han nykter hela tiden?
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Martin Larsson

Jajaja, jag vet att det skulle reta Admin. Det var halva grejen, den andra halvan var att jag kom över skiten på olika platser och det är lättare att trycka på post än edit...dvs jag e lat 8)

Gällande multiposting så tycker jag följande :arrow:
Att lägga upp flera med olika länkar i är nog egentligen inte bra, men om man ska svara på olika personers inlägg som inte hänger samman så tycker jag att det är det enda givna sättet.
Det blir lättare för dem man svarat på att ha en quote och sedan svaret i en post och sen en ny istället för en post som är hela sidan lång och man får leta efter sin del i till förbannelse och sedan quota ur den vilket lätt kan bli fel :wink:

För övrigt mår jag topp idag och allt e frid å fröjd, å snart e det dags för öl igen  :!:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Men-From-Farms

@Heavy

Om du har en sån modell och kan visa mig den, så får du adoptera mig...

Heavy

M-F-F - Jag hade den en gång i tiden när jag spelade Chaos Dwarfs.. Sålde dock av den tillsammans med resten för sådär 6 är sen..

Man ska aldrig sälja koola figurer *mummel*
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Men-From-Farms

MFF?

Ja, under den fösäljningen förlorade du teoritiskt ett snällt WH-barn ;)

du får gå ut på blocket eller nått och söka efter "+zombie +pirat +dvärg" ^_^

Ne nu ska jag iväg på något...

Getsen

Citat från: "Men-From-Farms"T-34 aeger! Fast tyskt infanteri aeger alla

Indianer är också ganska tuffa... dock så dog ju alla av sjukdomar... veklingar ;)

Okey jag ska utveckla... Pirater har vi redan gått igenom så nu tar jag vad ninjor har att sätta emot...

- Dom döljer sina ansikten för att dom är fula och "mystiska"
- Dom tror att dom är något och gör sina vapen mer otympliga för en svårare utmaningn (ego)
- Dom dör inte... och ingen vill slåss mot någon som inte kör på samma villkor...
- Dom bor i ler och gräshus... som är radioaktiva tack vare våran världspolis (U.S.A.)
- Dom finns inte egetligen...

+ att vikingarna försökte härma piraterna (fast dom va före), men det finns inga som härmar ninjor förutom mangafolk som bor ute i skogen och går i kampsporter för att drömma sig bort ;)

Pirat är något man är... man kan inte träna sig till pirat som man kan träna för att bli ninja...

soja koja mojja dojja...

Efter att ha funderat en del på olika angreppsvinklar, så kan jag bara konstatera att jag inte kommit så långt. Problemet i frågestätällningen är väl just vart man ska dra gränsen för vad som räknas som en ninja och vad som räknas som en pirat.

Gällande ninjor (eller rappa, kusa, shinobi, kagimono-hiki som de också kan kallas (namnen är mer eller mindre smickrande givna efter typen av verksamhet personen i fråga utförde) så kan definitionen av dem vara lite olika, beroende på hur bred man vill vara; en definition skulle vara utövare av den kampart (i brist på bättre ord) som Ninjutsu innebär, en annan definition skulle kunna vara alla som utför en viss sorts värv oavsett eventuell träning i grund och botten. Grunden till det fenomen som idag är känt som den japanska ninjamyten kan sägas komma från det 13:e kapitlet i den kinesiske generalen Sun Tzu´s book " the art of war", där han beskriver fem olika former av spioner som med fördel kan användas i krig. Två av dem passar väldigt bra in på en beskrivning av vad en ninja gör, men gör det dem till ninjor eller inte? Är det träning i kamparten ninjutsu som giltas? Vem som helst kan göra stealthiga saker, inte alla är en ninja för det... eller är dom?

Med pirater är det väl ungefär samma sak. De har förekommit i alla tider och i alla former. Idag räcker det med att ladda ner copyrightskyddat material från internet för att kalla sig pirat, och man kan helt lämna skepp och flaggor bakom sig.

Vad ninjor och pirater nu har att sätta emot varandra kan ju nu diskuteras i en evighet, eftersom de i sin vidaste mening skulle kunna innefatta precis vem som helst. Den lille piraten kalle, 11 år, tycker nog inte att det är så kul att få en shuriken i pannan när han laddar ner sitt nya Naruto-avsnitt, och på så samma sätt tycker nog Jöns, 10 år att situationen blir prekär då han i bästa ninjaanda smyger på sina kompisar och plötsligt hör ett "Yarr matey" bakom sig.

emil

J-a kärringar...

dagle

kan inte IE få stöd för CSS2 snart!!!!!!!!!!!!!

Men-From-Farms

Getsen, det va en bra åsikt... din lilla googlare/allvetare...

Dock... i denna diskussion så har vi den sterotypiska piraten och ninjan...
Bra paraleller i slutet... *stolt över dig*

Dock så handlar detta mest om man ska smyga bra, vara mysitisk och ha konstiga vapen och stridstekninker för sig eller om man ska vara manlig och visa vem man är och vara halvdålig på att utom att supa och slåss...

Getsen

Citat från: "emil"J-a kärringar...
Kärringar har inte så mycket att sätta emot varken ninjor eller pirater skulle jag tro. :D

emil

Citat från: "Getsen"
Citat från: "emil"J-a kärringar...
Kärringar har inte så mycket att sätta emot varken ninjor eller pirater skulle jag tro. :D

Nä! Och definitivt inte emot GEFLE! :x  :cry:

Theo däremot, harbalska alptopparnas skräck, skulle däremot kullerbyttat och rökpuffat bort både ninjor och plastpirater.  :P

Robin

Getsen har bara spelat för mycket L5R.... Det förstör (eller berikar) ens sinne med obskyra japanska samuraj-seder samt allt runtomkring.

/Dread Pirate Robin
Jag vann combat med 13.

Clifford

Om ni gillar att såga,dissa och idiotförklara saker, läs recensionen av det här tyska spelet. Inte för att spelet är intressant utan för att killen som skrev det faktiskt är skitrolig, tycker jag.

http://www.somethingawful.com/articles.php?a=2993

FET DISS