Skitsnack

Startat av Robin, juni 03, 2005, 18.40

Föregående ämne - Nästa ämne

maxx

ngt lite mer sägande som får mig att tänka på annat än alla dessa i*ioter som ringer =P

maxx

ahh, inne på sista minuten nu.. har suttigt och degat här i över 400minuter.. lite drygt  :evil:

Clifford

Har just sett Liftarens Guide på Bio... :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

Meldon

Vill man se en mycket bra bok sågad på ett väldigt dåligt sätt så ska man se den filmen..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

sebbe

var den inte bra eller?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Och andra säger den är räserfrän, om man inte är tokinne på boken vill säga :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ewers

Jag anser att den är väldigt bra, håller sig till boken samt är stilfullt gjord. Saker ser inte ut som jag fantiserat ihop dem men filmen är ju någon annans tolkning. Ett vackert konstverk!

/F

dagle

Citat från: "Clifford"Hey, jag kan också:

Ditt liv: Meningslöst

:twisted:
Så detta gäller alla?

Getsen

Har inte sett Liftarens guide men de där jävla ringen-klåperierna var väl inte heller sådär lysande när de kom. Också en okej tolkning vars stora bonus kanske var att Peter Jackson får göra vilka filmer han vill i framtiden. Han har fortfarande inte överträffat Meet the Feebles.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Clifford

Citat från: "dagle"
Citat från: "Clifford"Hey, jag kan också:

Ditt liv: Meningslöst

:twisted:
Så detta gäller alla?

Nej, bara du tycks fått upp den texten för mitt script är så jävla l337...

:roll:

Jimp

jo jag har ju inte läst mer in i boken än ett par sidor så jag har ju inte koll på hur boken är, men filmen var ju bra tyckte jag, dessutom så får man ju aldrig med en hel bok med alla des detaljer i en film, saker´måste ju offras även om det är trisst...
Ill dance for Gil!!

Meldon

Men jag tyckte nog att dom kappade lite för mycket av boken.. Dom hade väl kunnat göra filmen lite längre eller kanske i 2 delar...
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Jimp

Citat från: "Meldon"Men jag tyckte nog att dom kappade lite för mycket av boken.. Dom hade väl kunnat göra filmen lite längre eller kanske i 2 delar...
jo men som jag förstått det så är det ju fler böcker i den serien som inte var med i denna film också och som dom troligtvis kommer göra om den här säljer bra, precis som dom gör med alla filmer. Man får hoppas att dom inte skipper lika mycket i dom.
Men jag håller med om att dom skulle kunnat göra filmen längre...
Ill dance for Gil!!

Clifford

Citat från: "jimp"jo men som jag förstått det så är det ju fler böcker i den serien som inte var med i denna film också och som dom troligtvis kommer göra om den här säljer bra, precis som dom gör med alla filmer. Man får hoppas att dom inte skipper lika mycket i dom.
Men jag håller med om att dom skulle kunnat göra filmen längre...

Tjae...de kan inte gärna fortsätta enligt böckerna för de ändrade slutet så pass mycket, dessutom har de sagt att utan Douglas Adams blir det inget...

Men vem vet, girighet har ju skapat många uppföljare förr...

Jimp

okie, det vet jag ju inget om då 2 sidor knappast utgör hela boken ^^ men girighet har utgjort dom flesta uppföljare så jag skulle vara förundrad om det inte gäller detta också ^^
Ill dance for Gil!!