Skitsnack

Startat av Robin, juni 03, 2005, 18.40

Föregående ämne - Nästa ämne

Apanpapan

Så ni är ett par?
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Clifford

det är fint med kärlek...

sebbe

tänk, jag trodde alltid att det skulle bli ivar och pasi.
..eller att det redan var det, jag är inte säker.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Jimp

fan jag trodde det skulle bli jag och ivar, men han flytta ju ut innan jag hinner flytta in....dålig stil det där ^^
Ill dance for Gil!!

sebbe

han vet iallafall var du bor.
ge inte upp hoppet
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Då är det ett faktum.. Jag har blivit en grinig gammal gubbe och sägare av "det-var-bättre-förr".. :evil:

Man kan ta ganska mycket innan man går upp i limningen, iallafall jag..
Att folk skitar ner utan att städa efter sig, att möbler flyttas runt utan att ställas tillbaka, att det är ett jävla liv i vissa delar av lokalen under vissa tidpunkter/dagar, att det står odiskad disk överallt..

Men jag kan inte för min själ fatta hur nån dumjävel inte bara lyckas med konststycket att sätta svarta skoavtryck en meter upp på väggen i den nya toaletten, utan som grädde på moset sätta snorkråkor på väggarna. Ok, skomärkena går ju säkert att förklara på nått halvklokt sätt, men snorkråkssamlingen som växer dag för dag är helt åt helvete.

Bah !

Nästa årsmöte kommer jag med största sannolikhet motionera om att vi ska inför IQ. eller framför allt EQ, tester på alla medlemmar när dom köper sina medlemskort. Nånstans känns det som att föreningen klarar sig ganska bra utan personerna som inte klarar testerna.
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Jag ska sätta en lapp just där folk vill kleta. Lappen kommer vara ett tydligt dödshot från Kapten Armagedon, som jag känner personligen.
Förhoppningsvis slipper jag ringa honom.

Clifford

Dalevik och ni andra som hörde mig gnälla häromdan, jag sa att jag skulle lägge en motion inför nästa möte. Vad var det för motion? *hjärnsläpp*

*edit* Just det, en motion om arvodering. Jag anser nämligen att vi bör arvodera folk för engångsprojekt i föreningen. Inte vilka projekt som helst, bara sådana som är allt av följande:
A: Permanenta
B: Långsiktiga
C: Kompetenskrävande
D: Tidskrävande

Mitt första förslag till arvodering kommer vara en arvodering på 2000:- till lämplig datorkunnig för att sammanföra Armagedons och BSKs register med all info vi behöver i Filemaker Pro. På rak arm tror jag Andreas Carlsson skulle vara lämplig kandidat om han är intresserad, alternativt Per, Oscar eller Sebbe.

Allt detta kommer dyka upp i form av en motion.

Heavy

Bra initiativ Cliff... Jag har försökt formulera ihop nått sånt själv i min förvirrade skalle, men har inte kommit så långt att jag tagit upp det med nån på föreningen.. Desamma gäller i mina ögon lokalvård.. Det funkar ju inte som vi har det nu..

dagle

fattade helt fel :D ... igen, kollar på hur svårt filemaker är..

Clifford

Håller med dig Heavy, förutom på att lokalvård inte är något som vi kan fixa Permanent genom en projektarvodering. Städning kräver löpande betalning och det går lite utanför mitt förslag.
*edit* lade till ordet "inte" för att förtydliga min synpunkt.

Heavy

Citat från: "Clifford"Håller med dig Heavy, förutom på att lokalvård är något som vi kan fixa Permanent genom en projektarvodering. Städning kräver löpande betalning och det går lite utanför mitt förslag.

Ja, sant.. Men beroende på semantiken kan man ju säga att det är en långsiktig lösning med  :wink:...

Nåja, inte vränga ord, men jag tror ett stort steg i rätt riktning är ett godkännande av en motion av ditt förslag. Vi måste nånstans börja inse att det ideella arbetet som sker i föreningen tyvärr inte klara av att hålla stånd mot floden av ignorans från vissa medlemsgrupper..

Såklart gör alla som arbetar ideellt med Arma-gedon ett jätte jobb!! Inte tal om annat. Jag tycker bara att det märks mer och mer att det behövs fler som jobbar ideellt, inte att de som redan gör det arbetar hårdare. Eftersom realiteten är att inte folk vill arbeta ideellt på högre nivå än idag så är nog olika former av arvodering det enda som funkar..

Jag vete fan.. Man kanske bara är trött på att det varit mycket de senaste året, och att sommaren har varit bra med tanke på medlemsökningar, men dålig för lokalens status och mitt tålamod. Grinig gammal gubbe som sagt  :twisted: ...

Clifford

Robin

Hehe.

Gomorron. =S
Jag vann combat med 13.

Robin

För lite skitsnack här. Snacka mer skit!
Jag vann combat med 13.