Skitsnack

Startat av Robin, juni 03, 2005, 18.40

Föregående ämne - Nästa ämne

Waaaagh

alla r fula och jag är fulll

Clifford

För den som gillar en HET diskussion om demokrati, spelhobbyn och Sveroks framtid kan jag rekommendera följande läsning:

http://forum.sverok.se/viewtopic.php?t=13206

Ewers

Har läst tråden och skulle vilja få herr Cliffords åsikt i frågan med korta och tydliga motiveringar.  :)

/F   8)

Clifford

Tja, eftersom jag skrev det nya valsystemsförslaget så är jag ju för det. Även om Mab:s förslag är fint på pappret så fungerar det varken enklare eller mer demokratiskt än vårt förslag, och dessutom kan Sverok inte genomföra totala medlemsomröstningar i dagsläget då inget sådant register eller system finnes. Dessutom har han samma argument och retorik som för ett år sådan då hela motionen föll bara för att ombuden blev förvirrade av diskussionen. Han kunde faktiskt lämnat in förslaget som en motion istället för att skapa ännu en flummig debatt två veckor innan Sveroks Riksmöte som bara leder till begreppsförvirring för våra ombud.

emil

Hörde den på radion idag. Fanns inte den på Gunnars gamla blandband, vilket vi höll på att spela sönder i början av 90-talet på föreningen?
www.crescenthawk.com/psychokiller.mp3  :thumbleft:

Äré Talking Heads, som gjort "Road To Nowhere" från början oxå? Fan va dom é grymma isf... :)
http://deryke.tv/empeethree/roadtonowhere.mp3

Ajustdetja, nedladdning é förbjudet fram tills nästa val iaf. Bara så ni vet. Hejja Anti-antipiratbyrån-partiet, dom får min röst. Fildelning för folket!

Getsen

Ojoj, se vad man kan missa nar man sticker nasan i armhalan for lange... Deadbolt slappte visst en skiva under 2005... "I should have killed you" heter den... sicka hjaltar.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

emil

Vafan!?!  :roll:  Å Tindersticks har släppt 2 fullängdare sen senast, hur fan har man överlevt vintrarna däremellan.  :shock: Jag HATAR vintern! (Å snigel)

Clifford

http://writersblocklive.com/part-156

Läs och begrunda hur illa ställt det blir när storföretag får bestämma om hur du ska ta till dig kultur...

dagle

Detta är ungefär lika galet som när hollywood skulle stämma linux för att drm inte finns i kernelen. Sedan kom de på att de inte kan stämma 8% av värdens datoränvändare, då alla äger linux... idioter ::suck::

sebbe

å andra sidan så får man ju erkänna att film- och musikbolagen gör ett riktigt bra jobb med att se till att nyproducerad film och musik aldrig någonsin kommer räknas som kultur.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

dagle

Fan vad gött! OS guld!!!

Clifford

Robert och Rebecka har hoppat av sina styrelseposter. Dags för valberedningen att hitta nån ersättare innan det förlängda mötet på söndag. Haha. Skitliv.

emil

Instämmer med tidigare talare Cliff, skitliv, men värst är det för finnarna... :P Inte för att detta fula, sluga, kutryggiga och lömska folkslag får några sympatier ifrån mig, men det finns ju alltid olika grader på helveten...  Yar-har-har!!! :pirate:

emil

Herregud vad det här forumet é dött... När man inte ens lyckas provocera fram inlägg.  :lol:

sebbe

alla finnar verkar ha försvunnit från alla forum jag är medlem på. skumt
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45