Skitsnack

Startat av Robin, juni 03, 2005, 18.40

Föregående ämne - Nästa ämne

dagle

Lite förtydligande:
Som sagt så har Fredrik Ewers avgått och jag kommer att efterträda honom.  

Skälet till att det låg så mycket pengar i kiosken beror på detta:
Den gamla kassören hade mer eller mindre valt hoppat av styrelsen (av personliga skäl) och inte medelat styrelsen, samtidigt som vice kassören hade ett schema på sitt jobb som gjorde att han mer eller mindre omöjlig gjorde ett fullföljande av sin ansvarpost. Vid denna tidpunkten hade också andra stora delar av styrelsen också slutat att fungera och bestod i stor de av mig och Ewers. Detta resulterade till att styrelsen utsedde ett nyval och att jag och Ewers skulle ta hand om ekonomi till nästa val. Eftersom denna perioden hade varit ganska jobbig så blev att man gjorde de saker som krävdes för att geddon skulle gå runt: betalade räkningar som var på väg till kronofogden, köpa dasspapper och handla in till kiosken etc. Detta tillsammans med att vi inte hade några riktiga rutiner på att gå till banken med pengarna resulterade i en alldeles för stor summa pengar i kiosken. Visst var det fortfarande fel av oss att inte

Varför pengarna förvarades så dåligt i kiosken beror på att förra gången som det var inbrott så stals alla armagedons kassaskrin/kassaskåp. Armagedon ansog efter inbrottet att ett nytt säkrare kassaskåp skulle inhandlas och eftersom heavy hade kontakter så lades detta på honom men tuvär så verkade det inte hända så mycket och när heavy avgick ansåg vi att detta var bättre att lägga på den nya styrelsen istället.

Sedan finns det lite mer pengar nu så att geddon iaf har råd att betala hyra och räkningar ett tag...

rAWTAZ

Citat från: "dagle"Sedan finns det lite mer pengar nu så att geddon iaf har råd att betala hyra och räkningar ett tag...
Med detta menar du väl inte att något har återbetalats antar jag? Just asking to rule out misunderstandings :?

BTW, Då blir det någon sorts nyval/kompletteringsval av styrelse snart eller?

dagle

Citat från: "rAWTAZ"
Citat från: "dagle"Sedan finns det lite mer pengar nu så att geddon iaf har råd att betala hyra och räkningar ett tag...
Med detta menar du väl inte att något har återbetalats antar jag? Just asking to rule out misunderstandings :?

BTW, Då blir det någon sorts nyval/kompletteringsval av styrelse snart eller?
Nej inga pengar har blivit återbetalats :(
Nyval/kompletteringsval skall verkligen inte behövas eftersom vi har en fungerand styrelse i nuläget och kan troligtvis ersätta vice kassörsrollen inom styrelsen

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "carlsson"Jag tycker ändå att vi ska satsa på ett fett kassaskåp. Man får ett 200-kg skåp för runt 2000,-. Det kånkar man inte ut så lätt...

Spelar väl ingen roll när det tydligen är folk med nycklar som snor  :roll:
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Judas

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"
Citat från: "carlsson"Jag tycker ändå att vi ska satsa på ett fett kassaskåp. Man får ett 200-kg skåp för runt 2000,-. Det kånkar man inte ut så lätt...

Spelar väl ingen roll när det tydligen är folk med nycklar som snor  :roll:

Jo men det behöver ju bara en ha nyckel till.

rAWTAZ

Citat från: "Judas"
Citat från: "KOBOLDKUNGEN"
Citat från: "carlsson"Jag tycker ändå att vi ska satsa på ett fett kassaskåp. Man får ett 200-kg skåp för runt 2000,-. Det kånkar man inte ut så lätt...

Spelar väl ingen roll när det tydligen är folk med nycklar som snor  :roll:

Jo men det behöver ju bara en ha nyckel till.
Äg, då skulle vi veta vem det var! =D

Lindbergh

Är det polisanmält eller kommer styrelsen/revisorer att låta det bero :?:

...jag menar att det vore bra ur det perspektivet att myndigheten kunde kanske öppna en förundersökning då det är andra gången på kort tid? Med nyckellistorna, granskning i register och ekonomi, några förhör och annat...det kan ju peka åt något håll?

Visst, det kan saknas spaningsunderlag och att de (polis/åklagare) kommer kanske att lägga ned förundersökningen...men samtidigt kan det ge resultat? Man gör ju en första granskning av ärendet i vart fall och utför vissa utredningsåtgärder...

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

dagle

Citat från: "Lindbergh"Är det polisanmält eller kommer styrelsen/revisorer att låta det bero :?:

...jag menar att det vore bra ur det perspektivet att myndigheten kunde kanske öppna en förundersökning då det är andra gången på kort tid? Med nyckellistorna, granskning i register och ekonomi, några förhör och annat...det kan ju peka åt något håll?

Visst, det kan saknas spaningsunderlag och att de (polis/åklagare) kommer kanske att lägga ned förundersökningen...men samtidigt kan det ge resultat? Man gör ju en första granskning av ärendet i vart fall och utför vissa utredningsåtgärder...

L
Det är polisanmält och kommer att bli nerlagt och inget kommer att göras från polisens sida förutom att skicka papper om försäkring. Polis reformen för 8 år sedan med poliser som haffar fyllegubbar/kör hem 15 åringar i parken hade som följd att mycket mindre brott nu blir uppklarade :(

emil

Mums! Nu kommer man hem upptäcker man att "ngn" har haft bajsorgie i nästan hela trappuppgången... Den ultimata förnedringen när man blir gammal? Full fart framåt, släpp all avföring bakåt? :pottytrain2: Vafan gör man? :tongue2:

I mitt hus där jag bor är all a dörrar låsta
I mitt hus där jag bor hinner liken ruttna
I mitt hus där jag bor är dödens kontor

Lindbergh

Bra att det polisanmäldes i vart fall...vår rättsväsende har ju försämrats avsevärt de senaste åren så en blir ju inte förvånad över beslutet att lägga ned det...bara här i området har man haft problem med att få poliser att arbeta kväll & helg...

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

soulreaper

En polisanmälan är alltid bra även om dem inte utreder det så hamnar det i statistiken, dessto mindre uppklarade brott dessto sämre statistik...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

emil

Fan, jag som trodde det här var skitsnackstråden... :)

soulreaper

Citat från: "emil"Fan, jag som trodde det här var skitsnackstråden... :)

Det är ju det vi gör, vi snackar skit både om snubben som stal våra pengar och om snuten...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

emil

Det var menat som ett skämt, ok? Stället där man snackar om subjektet bajs, se mitt tidigare inlägg... *Bajs! Bajs!,Bajs!* Tänkte försöka lätta upp stämningen bland alla andra dödgrävare här inne f.n. :roll:

soulreaper

Citat från: "emil"Det var menat som ett skämt, ok? Stället där man snackar om subjektet bajs, se mitt tidigare inlägg... *Bajs! Bajs!,Bajs!* Tänkte försöka lätta upp stämningen bland alla andra dödgrävare här inne f.n. :roll:

det förstod jag väl  :wink:
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun