Färgborttagningsmedel

Startat av emil, juni 09, 2005, 18.23

Föregående ämne - Nästa ämne

MOB

Gammal taskig färg på dina plastfigurer?

Tips!

Köp nya!  :twisted:
..........
MOB

emil

Ey mannen, en ännu bättre idé. DU köper nya plastfiggar åt MIG, för DINA pengar!  8)

MOB

Har du taskigt med stålars kompis?
Vad behöver du för figs?
..........
MOB

emil

Nerå. men man kan ju alltid ha mer. Gamla plastfiggs är tufft att få tag på. Grönsåpa e ok.

MOB

Aldrig testat med grönsåpa. Verkar skumt!  :wink:
..........
MOB

emil

Kan bli skumt om du vispar det... :P

Judas

Jag provade faktiskt grönsåpa en dag när jag duschade för att få bort lite målarfärg på kroppen, men det funkade inget vidare.
Lacknafta var mycket bättre.  :wink:

emil

Hade du kroppsdelen med målarfärg på i grönsåpan 2-4 veckor då´rå? :wink:

Judas

Nä det var väl bara i så där några minuter men jag skrubbade ivrigt...

MOB

Du blev inte av med några av dina små detaljer när du använde lacknafta?  :wink:
..........
MOB

Martin Larsson

Citat från: "MOB"Gammal taskig färg på dina plastfigurer?

Tips!

Köp nya!  :twisted:

Word :!:

Plast e fan inte värt besväret att köpa begagnat/alt restaurera. Sakerna e ju ofta mongo-posade och dassigt målade i flera lager :x
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

MOB

..........
MOB

Beach

Citat från: "Martin Larsson"
Plast e fan inte värt besväret att köpa begagnat/alt restaurera. Sakerna e ju ofta mongo-posade och dassigt målade i flera lager :x
Det är dock det enda alternativet man har om man ska måla squats till exemepl; nya figurer är knepiga att få tag på. Ska ut och köpa grönsåpa...
Rasmus Strand
- 40k
- FB
- mycket mycket annat.

Martin Larsson

Citat från: "Beach"
Citat från: "Martin Larsson"
Det är dock det enda alternativet man har om man ska måla squats till exemepl; nya figurer är knepiga att få tag på. Ska ut och köpa grönsåpa...

Visst visst, det klart, det finns ju alltid undantaget som bekräftar regeln, squats skulle jag nog också övervägt att försöka restaurera om jag var "in to them" men tamejfan inget annat i plast 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Beach

Nej, allra helst inte, men det är ju bra att veta hur man sak göra om det dyker upp. Det finns ju lite annan plast som man kommer över som är för dyr för att kasta (nya marine terminators t.ex.)
Rasmus Strand
- 40k
- FB
- mycket mycket annat.