40K-skirmish, kampanjstart

Startat av Ewers, maj 21, 2004, 10.56

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Tisdagen den 7/2, dvs imorgon.

/F   8)

cracked_open

Då kan jag tyvärr inte vara med pga jobb men glöm inte bort mig i kampanjen jag kommer en annan tisdag  :D
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Resumé av första spelningen (nr24)

En av inkvisitionens psykers har på telepatisk väg hört nödrop från stadens utkanter. Man avsätter en halv grupp ur Death Watch för att eskortera psykern till platsen för att undersöka saken.

Platsen visar sig vara ett gammalt kejserligt tempelområde där man blir anfallna av tyranider. Efter en inledande strid lokaliserar man en överlevande från Groth och genom kejsarens försorg lyckas man rädda honom ur knipan.

När patrullen återvänder till basen är det en ytterst sargad grupp som endast tack vare sin apotekare lyckats vara i skick för att återvända.

Nästa avsnitt:
Tyvärr har han tappat sin väska med memkristaller under sin flykt och dessa innehåller mycket viktig information om läget i Groth.

Meldon

Tur att man hade med sig tillräkligt med plåster..  :D
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Barcus

aja det var helk klart psykern med "hård rocks handsken" som gjorde biffen....
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Ewers

Idag blir det nya friska tag!

Spelstart ca 18.00 men jag kommer vara där från (senast) 17.00 om någon vill göra karaktär.

Mvh /F aka SL

Ewers

Ingen spelning nu på tisdag (28/2) för jag är bortrest.

Jag låter pärmen vara framme på mitt skåp så att Viktor mfl kan göra karaktär. Robert och Marcus vet hur man gör och kan hjälpa till.
Vi har spelat 26 uppdrag vilket behövs has koll på när man gör karaktär.

/F   8)

sebbe

har du reglerna i digital form?

är lite sugen på att köra en egen kampanj till sommaren, och om jag börjar planera nu så kommer jag tröttna och på så vis slipper jag anstränga mig. när jag väl har lov. eller så får jag stryk av folk tills jag gör det ändå. good for you!
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Ewers

Imorgon Tisdagen 7/3 blir det spelning start kl 18.00.
Beräknad sluttid ca 22.00

Ni är fortfarande ute i ingenmansland på jakt efter de mycket viktiga mem-kristallerna som skall finnas där någonstans. Spelningen tar vid några timmar efter att förra slutade och ni har än en gång nått området där kristallerna skall vara. Ni har gått upp tidigt i gryningen för att nå fram till platsen innan mörkret åter igen lägger över slättlandet.

/F   8)

Ewers

Idag skall ni utforska den mystiska tunneln i er jakt på Memkristallerna.

Det är med en illavarslande känsla ni försiktigt träder in i kättarnas boning. Ni är alla dock viss att skulle ni stupa, gör ni det med kejsaren vid er sida och mer kan inte en kejsarens förkämpe önska.

Kl. 18.00 på geddon.

/F   8)

maxx

synd att ingen är utrustad med en heavy flamer..
"Lets unleash the cleansing fire of retribution against the Emperor´s enemies!"

Ewers

Hej alla glada gamers!

Förra spelningen var en lång och blodig historia om hjältemod, tur, otur och ond bråd död. Hela sex stycken spelare fick sätta livet till för att ert team till slut skulle få tag på de efterlängtade memkristallerna som ni jagat hittills i kampanjen.

Samtidigt som stora hjältar med århundraden av strider bakom sig till slut gav sitt liv för kejsaren visade andra nya förmågor prov på stordåd. Vad sägs om en imperal trooper som dödsföraktande möter en blood letter i närstrid udner tre rundor och sedan kan berätta om det?

Spelningen i tisdags var något av ett avstamp i kampanjen och medvetet svår. Dock drog den ut på tiden allt för mycket och för det ber jag om ursäkt.
De kommande spelningarna kommer inte vara lika långa som tisdagens och inte heller av den svårighetsgraden. Inte på ett tag i alla fall...  :roll:

Kram /F  8)

Dina

Blir det nåt imorgon (28/3) då?
So long, suckers!

Ewers

Jajjemensan!!!

Tisdagen den 28/3 blir det skirmish med start 18.15.
Det blir inte så lång spelning då jag lovat att avsluta senast kl 21.30.

Tjipp och ses imorgon!

/F   8)

Meldon

Skulle man junna få spela en grey knight..?? De vore rätt kul o så skulle de nog behövas en nu när de börjar komma in massa demoner o liknande träck i världen..

Som de e nu så finns det ju ingen som är riktigt utrustad el tränad för att ta hand om warpens allehanda små demoner..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies