40K-skirmish

Startat av Barcus, maj 25, 2004, 00.16

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Citat från: "sebbe"...föreslår spelning 29 jan - 6 feb

Ingen fara Sebbe, det hela ligger inom din föreslagna monsterspelning, så alla kommer säkert va med :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ewers

Kanske en spelning till helgen?
Jag kan inte på fredag för då spelar jag vanligt 40k men kanske lördag eller söndag. Har inte koll om jag skall spela rollspel i helgen. Det här blev nog lite förvirrat, jag återkommer...

/F   8)

Ewers

Kanske en spelning till helgen?
Jag kan inte på fredag för då spelar jag vanligt 40k men kanske lördag eller söndag. Har inte koll om jag skall spela rollspel i helgen. Det här blev nog lite förvirrat, jag återkommer...

/F   8)

Martin Larsson

Å det blir inte mycket klarare när du upprepar dig :roll:

Ewers

Därför dimper nu ner ett inlägg så klart som något!

Det kommer att spelas skirmish på söndag med start ca 14.00 förutsatt att det anmäls intresse från minst tre spelare. Få spelare = bording mission modell agent style, många spelare = fortsatt kamp mot orcher i kejsarens namn.
Anmälan av intresse görs med fördel här på forumet men kan också göras till mig personligen.

Väl mött på söndag.

PS. På fredag är det 40k-kväll med (hoppas jag) många spelare från när och fjärran som kommer til lokalen. Vissa är mer nybörjare än andra är veteraner så sportsmanship förväntas förgylla kvällen. Det kommer inte vara någon turnering men det kommer finnas möjlighet att spela mot nyfunna bekantskaper eller armeer du kanske aldrig mött tidigare. DS

Meldon

Jag o min bror spelar gärna på Söndag..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Ewers

trevligt, då är det tre anmälda.

/F

Apanpapan

Nu blev jag lite förvirrad... Skulle vi inte spela Western på söndag? Eller tar det bara en timma att rädda världen?
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Ewers

PA kunde ju inte spela western så det blev ju inget. Rätta mig om jag har fel...

/F   8)

sebbe

jag hörde att du ändrat reglerna så att combibolters räknas som special weapons, stämmer det?

=(
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Ewers

Har gjort som så att om du har en "one shot combi" går det på bolter att skjuta det skottet. Har du en riktig combibolter behöver du färdigheten för det "underliggande special weapon" som du har på ditt vapen.

Klarade det ut frågetecknet?

Mvh /F

sebbe

Citat från: "Ewers"Har gjort som så att om du har en "one shot combi" går det på bolter att skjuta det skottet. Har du en riktig combibolter behöver du färdigheten för det "underliggande special weapon" som du har på ditt vapen.

Klarade det ut frågetecknet?

Mvh /F
jag menade huruvida den räknades som specialvapen i grupporganisationen eller inte.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Ewers

Tills ni är Veteran sergeant så är det ett special weapon. En vet sgt kan ju alltid ha sin coola pryl.

/F