Mean Mountain Manglers Trophy Spelschema!

Startat av emil, juli 28, 2005, 00.27

Föregående ämne - Nästa ämne

Niklas

Tycker jag låter rätt bra men båda lagen borde straffas för att de inte har lirat i tid... avdrag med x antal pengar kanske?

KOBOLDKUNGEN

För att vidareutveckla :!:
En match ska, och får bara, spelas på utsatt vecka eller tidigare. Inga ikappspelarveckor och liknande, har man missat att spela en match på utsatt vecka får man inte spela den matchen utan får glatt ta tag i nästa veckas match :evil:
Om en match inte spelats när det är dags för The League Commisioners att uppdatera tabellen ( läs Söndagar, Emil ), så stryks matchen. Om man anser att man har rätt till WO kan man föra in den ej spelade matchen som sådan om man har fått den tilltänkta motståndarens medgivande.
EJ INFÖRDA MATCHER, WO ELLER EJ, STRYKS!
Förslagsvis inför vi dessa regler med omedelbar verkan, dvs redan till cupen.

Jon-renli The Lustrian
Headcoach Lust(ri)ans Lakejer

å emil, vill du se bajen looooosa imorn så får du låna nyckel eftersom jag inte är hemma
www.jisit.se

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "Nisse"Tycker jag låter rätt bra men båda lagen borde straffas för att de inte har lirat i tid... avdrag med x antal pengar kanske?

Borde vara straff nog att inte få spela sin match, med tanke på förlorade SPPs å pengar.
www.jisit.se

Niklas

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"
Citat från: "Nisse"Tycker jag låter rätt bra men båda lagen borde straffas för att de inte har lirat i tid... avdrag med x antal pengar kanske?

Borde vara straff nog att inte få spela sin match, med tanke på förlorade SPPs å pengar.

Borde vara det ja... men för att folk verkligen ska lira sina matcher så borde straffen vara hårdare!!!

emil

Att de som inte fört in sina resultat kommer förlora sina matcher båda två, det är jag med på. Men det andra får jag fundera på. Det är tufft att följa omgångarna slaviskt.

Ang nyckel så kikar jag förbi snart. :wink:

KOBOLDKUNGEN

Anser inte att det behävs något straff. Om vi inför mitt regelsförslag så är det ju bara de som inte spelar som drabbas och då finns det ju knappast någon anledning till ytterliggare straff. Problem kan uppstå när bara den ena är skyldig, men då får den parten som anser sig ha ansträngt sig för att spela försöka få till en WO. Snart så ser man ju vilka som är inblandade i WOs å strykna matcher å då är det byebye
www.jisit.se

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "emil"Att de som inte fört in sina resultat kommer förlora sina matcher båda två, det är jag med på. Men det andra får jag fundera på. Det är tufft att följa omgångarna slaviskt.

Om man tycker det är för tufft att spela en match i veckan ska man inte vara med. Å ärligt talat, hur farligt är det att missa en match ibland. Oavsett om det beror på att man är bortrest, pluggar, jobbar eller bara är allmänt lat så kan man nog leva med det.
Tror ett strikt hållet schema minskar risken för att ligan ska balla ur
www.jisit.se

emil

Jaja, du är så övertygande o visaste kung av kobolderna, speciellt med det där japanska slagskeppet som bild. Det låter bra, fast det finns ju alltid bäbisar som kommer vara upprörda över en eller annan sak.

Men iom att jag jobbar som jag gör så har jag varken tid, ork eller lust att anpassa mig längre. Så ett slaviskt schema får det bli, så får folk ta det goda med det onda att dom inte får spelat sina matcher emellanåt.

emil

Så, nu är tabellen uppdaterad med omgång 6 o 7, så nu kan alla sätta igång och spela cupmatcher fr.o.m nu. Info finns på hemsidan eller på anslaget i blå rummet. Den som inte klarar av att kolla in ligatabellen och lista ut sin egen motståndare blir diskvalificerad.

Kari_M

Det blev 3-0 istället för 2-0, så tabellen/cuplottningen påverkas antagligen inte alls av vår match.

emil

Martin Larsson

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"Om man tycker det är för tufft att spela en match i veckan ska man inte vara med. Å ärligt talat, hur farligt är det att missa en match ibland. Oavsett om det beror på att man är bortrest, pluggar, jobbar eller bara är allmänt lat så kan man nog leva med det.
Tror ett strikt hållet schema minskar risken för att ligan ska balla ur

Håller med till fullo. Detta var enligt mig aldrig tänkt som en liga för major fuckup och hans anhang, utan för dem som tycker att det är kul med BB  och vill(och ser till att) spela sina matcher :idea:
Om man nu inte vill anpassa sig till dessa regler så behöver man inte heller vara med, GO EMIL :!:

Däremot vill jag påpeka att detaljen med ett tydligt BB-lag på planen och inte random WHFB figurer inte fungerat alls i vissa fall, SKÄRPNING :evil:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Ok, dom som inte har sina lag i pärmen tillsammans med en match record chart där dom AKTIVT fyller i matchuppgifter, skriver upp resultat på anslagstavlan, uppdaterar sin team rating eller allmänt inte klarar av vissa förutsättningar(se http://www.armagedon.se/blodboll/mmmt.html) som jag har påpekat gång på gång får inte vara med i fortsättning efter cupen... Och lär er hur man räknar ut team rating och ta konsekvenserna av era WOs m.m.

snälla...

emil

Efter cupen, mao efter BSK, så kommer vissa saker att ändras med ligan m.m. Det kommer att bli ett slaviskt spelschema utan möjligheter att spela sina matcher efter söndagen i den veckan som gäller.

Saker som kommer förändras utöver det är regler för WOs och inte spelade matcher. Den negativa biten med att lämna WOs försvinner, inte spelade matcher kommer inte heller att ha ngn positiv/negativ effekt, matcherna är helt enkelt inte spelade, och kommer heller inte spelas senare. Är matcherna inte inrapporterade, eller med fullständiga uppgifter, så kommer dom att räknas som ej spelade matcher.

Visionen var från början att deltagare faktiskt skulle klara av att hantera situationen själva, men den har krakelerat ngt. Och jag har inte tid att anpassa mig efter bebisar efter mina 50-60h arbetsveckor.

Detta kommer antagligen att medföra att det blir mindre spelare, men att dom faktiskt tycker att det är kul att spela. Så i mina ögon blir det en win-win situation. 8)

Niklas