Mean Mountain Manglers Trophy Spelschema!

Startat av emil, juli 28, 2005, 00.27

Föregående ämne - Nästa ämne

Apanpapan

Jag kan sätta upp en lista sen som man kan skriva upp den bästa ur varje lag på och det är upp till spelarna att hålla den uppdaterad. Om de inte gör det så kommer Rollo Rallymäsk vinna TD-ligan med 1 TD och mustigt språk.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

KOBOLDKUNGEN

www.jisit.se

KOBOLDKUNGEN

Yo Emil :!:

Fick med mig mitt lag hem, men jag har 153 i TR och ingen spike! Magazine mvp of the year aspirant.
www.jisit.se

Martin Larsson

I cupen Spike finns det en sådan utmärkelse inbakad(om league-commisionare vill ha den) :arrow:

Den spelare som har mest SPP efter det att finalen är färdigspelad(från vilket lag som helst) blir affischnamn på Spike-magazine och hans lag får nån bonus(tror det var mer fanfactor, dock inte säker)

Den är väl lämplig att dela ut :mrgreen:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Annars anser jag att eventuella utmärkelser av denna typ skall ske när ett helt liga-år är avklarat, dvs efter den sista cupen(nr 4 ) är spelad...

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Citat från: "Martin Larsson"Annars anser jag att eventuella utmärkelser av denna typ skall ske när ett helt liga-år är avklarat, dvs efter den sista cupen(nr 4 ) är spelad...

Det känns bättre i ryggmärgen att den som har mest SPP efter hela BB-säsongen får utmärkelsen tycker jag. Jag har iofs inte kollat i LRB än, men så känner jag iaf.

KOBOLDKUNGEN

Äh, dela ut skiten, reglerna säger så. Handlar bara om äran + att laget får ett mer i FF, å vem vet efter sista cupen kanske det inte blir nån mer BB, om vi ens håller ut så länge

Emil ska ha all ära för att det hållit ihop så här länge, men inget varar för evigt.
www.jisit.se

Martin Larsson

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"Äh, dela ut skiten, reglerna säger så. Handlar bara om äran + att laget får ett mer i FF, å vem vet efter sista cupen kanske det inte blir nån mer BB, om vi ens håller ut så länge

Emil ska ha all ära för att det hållit ihop så här länge, men inget varar för evigt.

Håller stenhårt med, great jobb Emil :!:

Och som sagt, det är iofs optional att dela ut den efter cupen men jag håller med om att den ska delas ut nu den oxå, känns inte som om spike magazine är ointresserade av att plocka fram en cool spelare som omslagsfigur redan nu...som försmak till vad som komma skall...

Om det nu är coola awards som folk är ute efter så kanske vi skulle fundera på att ha en cool "The BloodBowl Awards 2005/2006" när hela säsången är över, dvs efter samtliga av de 4 cuperna är spelade.
Att ha den stora BloodBowl-motsvarigheten till "Svenska fotbollsgalan"(eller vad f*n den nu heter) efter hela säsången gör det mer rättvist för nya lag att oxå kunna odla fram en spelare som har chans att vinna utmärkelsen...
Under denna grymmt hypade gala ser man sedan till att dela ut nått genomtänkt och vettigt pris till den spelare som är :arrow:

flest Comp(Best thrower of the season)
flest TD(Best scorer of the season)
flest Cas(Most violent player of the season)
flest Int(Greatest game dissruptor of the season)
flest MVP(The fans choice of the season)

:arrow: detta skall naturligtvis vara baserat på hur många av respektive handling han lyckats med (ex hoffa huffe, human thrower : 98 comp).

Sen klart att det är lite snett med chanserna att vinna vissa awards för olika lag, sannorlikheten för att en Halfling vinner Most violent player of the season inte är speciellt stor trots allt :P

Vad tycker folk :?:

KOBOLDKUNGEN

Låter skitkul, Pasi erbjöd ju sig ordna med lista för sånt
www.jisit.se

emil

Som sagt, skjut det är tufft o göra mål!
Att dela ut denna där Spike!-grejjen gejar jag inte utan att ha allas lag  pärmen, så skjut idioterna som inte klarar av att ha dom där i. Annars hade det lätt kunnat ha gjorts.

KOBOLDKUNGEN

Bara att gå igenom de som finns där annars
www.jisit.se

Brain

Farligaste placeringen i ett lag är en bra utmärkelse annars....

Plats 15 på roostern är inte bra i mitt lag, är inne på Ricky Brush V dvs 4 goblins har dött där.

Belöning för detta vore väl en finare gravsten på BB-kyrkogården... 8)

(Ytterligare en rolig(?) aspekt är 2 av dessa fick MVP postumt när det enda de gjorde i matchen var att dö... )  :cry:
Tomas Davidsson

emil

The SPIKE! Magazine Player of the Year gåt till... (dramatisk paus) *Dum! dum! duuummm!

Blackstone Blitzers viktiga kugge "Grolix" med sina 46 SPP (om nu inte ngn hävdar/bevisar att ngn annan ska ha den)

Inkassera 1 i FF Mrtn.

emil

Spelschemat för nästa omgång, 2 av 4, ligger uppe nu på första sidan i denna topic.
Martin Dalevik: Välj vilket lag du ska spela och döp det omgående!

Hemsidan kommer uppdateras med lite förändrade regler senare när jag tar mig tid. Meddelar detta senare.

Brain

Först Pasi, sedan Ivar och sedan Dale.

Känns udda att möta lag med mindre Team Rating än mig.....Dom får ju tom Handicap....
Tomas Davidsson