Mean Mountain Manglers Trophy Spelschema!

Startat av emil, juli 28, 2005, 00.27

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Det finns lappar uppsatta på anslaget med lag, head coach och telnr. Ta er till geddon, ta en j-a lapp(det finns flera) och ring personen ni ska spela mot ist för att fråga mig hela tiden.

Välkommen hem förresten Renis.
"Gnaget, saft och thailändska pojkar!" :lol:

KOBOLDKUNGEN

Tack Emil, håller med Larsson. Eftersom det inte på något sätt är en fördel att spela i Allsvenskan, snarare en nackdel, så finns det ju risk för läggmatcher när serien börjar närma sig slutet för att slippa flyttas upp, eller för att flyttas ner. Tanken var väl att superettan skulle vara en återhämtningsserie och en serie för nya lag att spela in sig i. Och vad händer om man spelar i allsvenskan och väljer att starta med ett nytt lag efter en cup, ska man spela kvar med sitt nybörjarlag i Allsvenskan då? Tycker vi borde fortsätta att ranka lagen efter teamrating efter varje cup eftersom det fyller en viktig funktion. Förstår inte poängen med det nya systemet, särskilt som att spela i allsvenskan inte är något att eftersträva.
www.jisit.se

emil

Funktionen är den att jag slipper ranka alla efter teamrating emellan cuperna. 8) Sedan så¨är det ALLTID stort att spela i Allsvenskan.

-"This is not the f**cking champions league, this is the Allsvenskan!" - Snuart Naxter :wink:

KOBOLDKUNGEN

Tycker det låter som en dålig anledning. Bara att läsa av teamratingen i pärmen eller på matchlistan, om inga uppgifter finns hamnar man i Allsvenkan som straff. Om det är enda anledningen kan jag ta på mig den uppgiften eftersom jag tycker att ranking med teamrating är viktigt för att ligan ska funka på ett bra sätt.
www.jisit.se

emil

Du får gärna ta på dig det om du vill. Men ett vanligt tabellseriesystem är också "team rating", bara det att det tar längre tid. F Ewers som ex, har nu gjort ett nytt lag, oc ska spela i den tuffa Allsvenskan, kommer antagligen åka på rejält med stryk, på både det ena och andra sättet. Efter det så kommer han antagligen ha så få poäng så han hamnar i Superettan, iofs en erfarenhet rikare och mer tilltuffsad.

Inte för att jag försöker övertyga ngn eg, men så är det, "FAKTA!" för att citera en annan jobbig forumist som brukade skrika i örat på folk när han trodde sig ha rätt.

Det bästa i mina ögon hade varit att ha en rak och riktig serietabelll från första början, och att ingen bytte lag, och att alla var med hela vägen.

Men om du nu vill ta på dig detta Team Rating-tjaffset så kör i vind.

Barcus

jag vill vara med och spela om det finns nån chans om nån inte känner sig så sugen längre eller något likande kan jag gärna ta över deras lag eller typ hoppa in eller om man kan få en plats
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

KOBOLDKUNGEN

Enda anledningen till att ha två serier, som jag ser det, är för att det är för många lag för en och för att folk ska kunna starta och återhämta sig i en b-liga och att eliten ska få hamra sönder varandra i en annan så att steget mellan toppen och botten inte spårar ur.
Visserligen skulle en poängbaserad ranking troligen ha samma effekt i längden. Problemet är att det inte finns någon större anledning att kämpa för att ta sig upp. Men folks vilja att vinna tillsammans med lite lättare motstånd i cupinledningen är förhoppningvis morot nog, så det ska nog fungera tillfredställande.

Så lite förslag , vissa har du säkert redan tänk på

1 Vi använder cuptädet jag utarbetat i fortsättningen, ökar fördelen med att placera sig högt i respektive liga.

2. Alla nya lag startar i superettan, är väl en självklarhet, men ändå

3. Alla lag som inte går till final i cuperna får tillbaka sina MNG till ligastarten.
www.jisit.se

Martin Larsson

Tycker oxå att Renis ska hålla i en TR baserad uppdelning av ligan i 2 halvor, eftersom som han just säger, då är det en vinst att spela i toppligan, dvs lättare motstånd första cupmatchen. Go Renis ::!:

Citat från: "Barcus"jag vill vara med och spela om det finns nån chans om nån inte känner sig så sugen längre eller något likande kan jag gärna ta över deras lag eller typ hoppa in eller om man kan få en plats

Det lär inte vara någon som tänker anstränga sig för att leta rätt på det åt dig Marcus...Detta är en liga för dem som vill engagera sig lite för att ha lite kul, anmäl ditt intresse på den lapp i blå rummet där man folk gör det. Nästa tillfälle att hoppa in är efter Dungeonbowl, som kommer att spelas efter samtliga lag mötts i respektive liga en gång. För att ta det i tid(på en höft)om typ 10 veckor 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

Skiter nog i det tills vidare, Emils variant funkar nog, om än inte lika bra, och är lättare att administrera. Om det visar sig att det inte funkar tillfredställande ska jag överväga saken. Dessutom blir det struligt om jag ska ranka lagen och han ska göra spelschema mm, och så är väl folk inte världsbäst på att ha ett lagpapper med uppdaterad TR i pärmen.
www.jisit.se

KOBOLDKUNGEN

Om man nu ska ha ett poängbaserat rankingsystem borde inte alla lagstats nollställas efter varje cup för att vara lite mer up to date. Fast det kanske är så det funkar. Om inte så finns det ju inte en möjlighet för ett nytt lag att ta klivet upp i ett senare skede av ligan fast de vinner alla matcher och är tokbra, på samma vis kan ett sönderbankat före detta topplag tvingas spela kvar i Allsvenskan för att de vunnit massa matcher i omgång ett å två men i nuläget suger fett.
www.jisit.se

Martin Larsson

Jo, vi kör på "don Emihlios" version denna ligan och tittar. Skiter det sig så kommer det ordna sig...

Spelschema är redan klart, det är bara att klippochklistra in lagnamnen i den befintliga tabellen(ex 1:an Balckstone Blitzers möter vecka 1 2:an Loren Patriots, vecka 2 lag 3 Yxtorpa VK osv) :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"
Så lite förslag , vissa har du säkert redan tänk på

1 Vi använder cuptädet jag utarbetat i fortsättningen, ökar fördelen med att placera sig högt i respektive liga.

2. Alla nya lag startar i superettan, är väl en självklarhet, men ändå

3. Alla lag som inte går till final i cuperna får tillbaka sina MNG till ligastarten.

1 Har vi redan diskuterat, och jag gillar ditt cupträd. Synd bara att jag glömde det kvar hemma hos dig.

2 Så var det tänkt ja. I F Ewers fall, så bestämde han sig för att byta lag typ 1-2 dagar innan ligan skulle starta. Så han får ta smällarna i Allsvenskan med sitt nya lag.

3 Är väl inga problem eg att fixa, fast då tycker jag nog att lagen som åker ur direkt i cupen ska få en MVP att randomisa ut bland sina spelare.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "emil"

1 Har vi redan diskuterat, och jag gillar ditt cupträd. Synd bara att jag glömde det kvar hemma hos dig.

2 Så var det tänkt ja. I F Ewers fall, så bestämde han sig för att byta lag typ 1-2 dagar innan ligan skulle starta. Så han får ta smällarna i Allsvenskan med sitt nya lag.

3 Är väl inga problem eg att fixa, fast då tycker jag nog att lagen som åker ur direkt i cupen ska få en MVP att randomisa ut bland sina spelare.

1 Det är lungt, det ligger här å väntar på dig

2 stackarn

3 Tycker inte det ska delas ut MVPs till höger å vänster, följ grundreglerna så långt det går och ändra bara vad som krävs för att ligan ska funka.
Är det för spelbalansen som bara de som åker ut först får tillbaka sina MNG så förstår jag. Men det känns inte naturligt eftersom en MNG bara tar en omgång att få tillbaka normalt sett. Känns onödigt att krångla till det. Dessutom är det FN ingen fördel att gå långt i cupen, mitt lag hade varit mycket bättre om jag åkt ut i första omgången och då hade jag dessutom inte behövt dras med 2 MNG  :evil:  :lol:

Och hur var det med poängen? Startar vi på noll eller fortsätter vi med det vi hade innan. I det senare fallet får jag nog överväga att ta på mig teamratingrankingen ändå. Det vore som om lagen i fotbolls-allsvenskan/superettan flyttades upp å ner i seriesystemet baserat på hur det gick för några år sedan.
www.jisit.se

Ewers

Mitt lag är nu klart och sitter i pärmen. Hade ingen Rooster så jag skrev på vanligt papper.

Hoppas jag inte blir utrotad av alla hemska lag i "den över serien"...  :D

/F

Apanpapan

Bogenhafen Packers tog en fin seger mot gobbos and trollsen. Lodtz känsliga (dock lite svaga) handleder ledde till en komfortabel seger där en gobbo fick sätta livet till och nio andra blev illa misshandlade.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)