Mean Mountain Manglers Trophy Spelschema!

Startat av emil, juli 28, 2005, 00.27

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Lust(ri)ans Lakejer - Slimepit sluggers 1-0
LL tog sin andra raka seger efter cupen, återigen räddade av mystiska omständigheter i sista rundan, i en tajt match mot slimepit sluggers. Efter lite övermodigt spel av LL, då trots ivrigt bankande nurglingarna vägrade lämna banan, och taskig uppbackning av bollhållaren i slutskedet uteblev den förväntade TDn. 0-0 efter första halvlek som spelades i sweltering heat.
Detta resulterade i att b l a 3 saurusrar och tre rotters inte orkade ut på plan till andra. Med 3 saurusar borta och för få spelare på plan vände matchen och nurglingarnas fulspel började ge utdelning och ödlorna blev allt färre. Större delen av halvleken tillbringades med att försöka få kontroll på bollen en bit in på nurglingarnas planhalva. När klockan tickar ner mot slutsignal kommer en beastman ut med bollen och börjar ivrigt rusa ner för fältet. LLs krox som är en av få ödlor på plan blitzar sig loss och hinner upp bollhållaren. Denna inser faran och försöker ducka undan men faller på Mazdagors svans, som han lömskt lindat kring beastmannens hov, och slår sig illa. LLs sista skink ser sin chans att bli matchhjälte duckar fram till bollen, fiskar upp den och duckar iväg mot TD-zonen. En beastman ser ut att vara på väg för att stoppa honom men en märklig skepnad i form av en jättelik näve slår ner honom i jorden och TDn är ett faktum.

"kuack, kuack vi är oslagbara, gudarna är med oss, DB-bucklan är så gott som vår, kuack"
Jon-renli the Lustrian, headcoach Lust(ri)ans Lakejer.
www.jisit.se

jonte

Skövle korgossar - Klumpiga Kusliga Klåpare 3-2 (2-2 efter full tid)

För att fatta mig kort så kan jag lite snabbt berätta att nattens match varade i 4½ timme och tog slut halv fem i morses, då var det trötta hjältar som drog sig tillbaka in i omklädningsrummet.

Det var en tung match där första halvleken gick till historien för KKK då de lyckades med allt de tilltog sig. Tyvärr så kom nordborna tillbaka och lyckades i en fullständig vansinnig förlängning trycka in segerbollen. Noterbart är att "nye killen" Ask i KKK som gjorde sin första match noterades för två touchdowns, ser lovande ut för framtiden.

Apanpapan

Bogenhafen Packers - Seashore Raveners 3-2 (OT)

Bogenhafen tog en fin seger mot de kvicka damerna. Med fin "runninggame" (min thrower hade inte många rätt) så togs segern i övertid där en "blitz" och sackandet av throwern gav segern.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Niklas

Efter en lång (4½h) och tuff (?) match i både snöstorm och ösregn lyckades de finlirande alverna, Loren Patriots,  (med vissa undantag) ta hem segern mot National Orcish Front med bekväma 3-0. Efter matchen vägrade NOF's coach skaka hand...

Martin Larsson

Blackstone Blitzers - Roten Totenkopfen 5-1

Blackstone Blitzers gjorde sitt bästa för att inte totalmolesta de stackars ynkliga "hoomiesen", vilket efter en märklig influensa(troll + 2 blockers) gick ganska bra. Annars var väl matchens aber att Blackstone Blitzers Apotekare krävde ytterligare 70k för att vara till lagets tjänst :?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Apanpapan

Bogenhafen Packers - Queer Park Rangers 6 - 0

Det var en fin dag när de två lagen med svaga handleder möttes i på Bogenhafen Stadium. Första blocken för matchen resulterade i att en alv hamnade hos doktorn och därifrån var det manglande för hela slanten. Dock hade ligacheferna koll på varenda manöver som Bogenhafen hade så det blev inget foulande överhuvudtaget från något lag. "Dodging Dennis gjorde ett hattrick i matchen. Alverna var nog lite rädda och deras svaga handleder resulterade i många tappade bollar och fumlade pass. De lyckades med en passning på hela matchen. Några fans visade ligisttendenser när de kastade en sten på starcatchern i QPR och skrek "He aint gay enough!!".

Martin Larsson

Grönare match än såhär blir det inte, må grönaste Orc vinna och den grönaste Orcen vann :!:

Blackstone Blitzers - National Orcish Front 2-1

Blackstone Blitzers fans gav dommarn smörj innan avspark för att visa var skåpet skulle stå och sedan gick bataljen av stapeln. Ett dödsfall krävdes det sista som hände i matchen pga en misslyckad Dodge(tycker faktiskt lite synd om Stefan över det...). Annars var det en typisk Orc-match, massa våld å lite boll(varav en hel del drällande med nyss nämnda objekt) 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

...ännu en Homo Sapien Gigantus eller vad dre nu heter på latin, har fått sätta livet till för att säkra segern, som satt långt inne(förlängning)mot gnagare... R.I.P Günther :cry:

FC Svärmorsdrömmarna (f.TKK) VS ZRR 2-1 ...eller 6-2 som vi brukar räkna... :wink:

Fan vad ogres suger. Men snart så packar vi bajs med Bögenhafen.

Robin

Efter en lång tids plundertåg på det 7 (?) haven så har Dread Pirates o' Rob återvänt till Bloodbowl-planen för ännu ett sejour.

Efter att ha konsulterat matchschemat, konstaterat att det uppenbarligen var fellagt så har ansvarig för reseschemat "rekryteras" och ingår numera som #8 i truppen ("Reverend" Bootsy).

Den första spelade matchen för de infamösa Zombie-piraterna slutade i en sedvanlig defilering mot ett på förhand favorittippat lag. Blackmoore rats fick stryk med 1-0 (3-0) och ryktet säger nu att deras huvudsponsor kommer att bryta kontraktet och leta upp ett nytt lag med mindre ömtåliga skallar....
Jag vann combat med 13.

emil

Nu var ligan uppdaterd t.o.m omg 10! Enjoy eller nåt.

Apanpapan

jonte

Jag fuskade under min förra match mot Nisse. Jag hade satt dodge på en spelare, fast typen beastmen inte alls får ha några agilityskills (om jag har förstått tabellen i regelboken korrekt). Vad jag vet så användes den en enda gång, och tror inte det var för något matchavgörande (jag förlorade med 6-1). Men rätt ska vara rätt ( =jag hoppas på att undvika straff genom att rapportera in det själv)!

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "jonte"Jag fuskade under min förra match mot Nisse. Jag hade satt dodge på en spelare, fast typen beastmen inte alls får ha några agilityskills (om jag har förstått tabellen i regelboken korrekt). Vad jag vet så användes den en enda gång, och tror inte det var för något matchavgörande (jag förlorade med 6-1). Men rätt ska vara rätt ( =jag hoppas på att undvika straff genom att rapportera in det själv)!

Slog du dubbelt så får du välja agility-skills, men inte agility-traits.
www.jisit.se

jonte

tss, tror du att jag skulle lyckas med att slå dubbelt?

Niklas

Ajdå... det här var ju allvarligt... hade nog lyckats göra en TD till om du inte fuskat så hemskt... =) Tror att jag inte behöver se till att du får någon åtgärd mot dig... känns inte nödvändigt.