Mean Mountain Manglers Trophy Spelschema!

Startat av emil, juli 28, 2005, 00.27

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Citat från: "Eriksson"Hur funkar det när man inte spelat en match och ingen har lämnat W.O??
Det blir inget alls för nåt av lagen då förmodar jag???
Just så funkar det, det är upp till den enskilde spelaren att få till W.O. för att bättra på poäng m.m.

emil

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"
Och snälla, byt namn på serierna, "This is not the fucking Allsvenskan"
Jag vägrar...  :lol: Baxter är en legend!

emil

Förslag 3 (Enklast):
Gör som du hade tänkt dig från början, blir kanske inte så bra, men enkelt och logiskt. De åtta som har flest totalpoäng efter varje ligaspel spelar i högsta serien och övriga i lägsta, den som vinner högsta serien vinner MMMT.
Två upp o två ner, annars får det va från min sida. Jag är trött på att spelare byter lag hela tiden, droppar m.m. som bara skapar en massa extraarbete. Att två lag byter plats går an, men fan inte hela serien.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "emil"
Förslag 3 (Enklast):
Gör som du hade tänkt dig från början, blir kanske inte så bra, men enkelt och logiskt. De åtta som har flest totalpoäng efter varje ligaspel spelar i högsta serien och övriga i lägsta, den som vinner högsta serien vinner MMMT.
Två upp o två ner, annars får det va från min sida. Jag är trött på att spelare byter lag hela tiden, droppar m.m. som bara skapar en massa extraarbete. Att två lag byter plats går an, men fan inte hela serien.

I praktiken blir det inte hela serien, om vi säger att det skulle vara dags för nytt ligaspel nu så skulle 3 lag gå upp å 3 ner. Men om 2 upp å 2 ner känns bättre för dig så kör i vind, det är ju dessutom så det står på hemsidan. Så då slipper du ju uppdatera  :wink:
I sluändan blir nog resultatet detsamma att de med flest poäng är i högsta serien. Så länge alla får behålla sina poäng och vi får en slutsegrare, som är den med flest poäng i Allsvenskan,  så är jag nöjd. :)

En Magic Helmet kanse skulle vara ett bra pris till seriesegraren   :idea:
www.jisit.se

Gobbos Spider

Jag har inte läst igenom vad som dryftats här speciellt noggrant, men det behöver jag inte heller eftersom Emil mot egen vilja styrde upp och organiserade ligan så bestämmer han. Passar det inte kan dem som inte gillar läget starta en egen liga eller alternativt vänta tills nästa liga startar och då vara med o planera.

Visst om Emil vill ha förslag på saker och ting så visst...men att hålla på och tjöta i evinnerliga tider kommer nog bara tära på folks ork.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell

Gobbos Spider

National Orcish Front- Skövle Korgossar

"Nordmän är hårda och orcher mjukisar"

Med dessa ord sammanfattade National Orcish Fronts manager matchen som spelats i strålande väder.

Han sågs sedemera äntra omklädningsrummet utrustad med en rotting och två gigantiska borrmaskinsliknande prylar onarmenterade med jättelika nävar.

Varefter hiskeliga skrik hördes från NOF´s omklädningsrum.

Matchen då? Ja efter en fullkomlig massaker av NOF så lyckades deras Thrower visa vägen men en stjärnsmäll eftersom hanter boll var formligen omöjligt för han.

4-0 visade resultattavlan vid full tid.

Bertrand Russell

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "Gobbos Spider"Jag har inte läst igenom vad som dryftats här speciellt noggrant, men det behöver jag inte heller eftersom Emil mot egen vilja styrde upp och organiserade ligan så bestämmer han. Passar det inte kan dem som inte gillar läget starta en egen liga eller alternativt vänta tills nästa liga startar och då vara med o planera.

Visst om Emil vill ha förslag på saker och ting så visst...men att hålla på och tjöta i evinnerliga tider kommer nog bara tära på folks ork.

Ledsen om jag verkar tjötig, försöker bara agera bollplank åt stackars Emil, så han inte behöver ta alla jobbiga beslut, och få all skit, själv. grumsgrums  :cry:   :wink:

Så för att ge honom lite uppmuntran, vilket han förtjänar efter sitt strålande jobb med den bästa BB-ligan ever kommer här ett fyrfaldigt leve från hela Lust(ri)ans Lakejer. Han leve "KUACK, KUACK,KUACK,KUACK!!!!"

förövrig vore det bra om vi kunde spela på lördag istället, hinner nog inte på torsdag, då jag ändå inte ska göra något vettigt, förutom att vara bakis :)
www.jisit.se

emil

Vi fortsätter på den utslagna vägen med seriespel, alla poäng kvarstår, o två lag fyttas upp/ner efter cuperna beroende på sammanlagd poäng. Hej 60timmars a-vecka!

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "emil"Vi fortsätter på den utslagna vägen med seriespel, alla poäng kvarstår, o två lag fyttas upp/ner efter cuperna beroende på sammanlagd poäng. Hej 60timmars a-vecka!

"Ride on", som Svullo skulle sagt.
www.jisit.se

Apanpapan

Ni är bara rädda för Bogenhafens otroliga framfart. Jaja, jag vinner ligan ändå:D
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Robin

Pasi, det e dax för dig att zombiefieras. PM:a mig om när du kan, jag kan kvällar och kanske fredag/lördag hela dan....
Jag vann combat med 13.

Robin

Matchrapport från Dread Pirates o' Rob och Plenty of Food n' Too Trolls:

57,000 Goblins/Trolls och exakt noll Zombies dök up för att försöka "heja" på sitt lag (och helst säga "hej!" med diverse tillhyggen mot helt harmlösa Zombies). Då den uppenbara avsaknaden av motståndarfans kom fram så började ett tumult på läktarna som kulminerade i att bägge lagen fick var sin spelare bombaderad med sten. Endast en lätt dreglande ogre-domare förhindrade ett fullständigt upplopp.

Efter den inledande kicken från Mat-laget så påbörjades piraternas långsamma men obönhörliga offensiv. Matens fanatiker flängde runt i vänstervarv, med nöd och näppe missandes sina lagkamrater men åstadkom mycket lite bortsett från några blåmärken på vanliga Zombies. Efter en drive som hade som enda ljuspunkt ett tappat bananskal som orsakade "Peg" Andrews redan skumma fotfäste att tappas helt så stod det 1-0 till Piraterna.

Goblinerna replikerade snabbt med att föra fram bollen på alviskt manér till en av deras stjärnor som efter en lufttur från Troll Numba Too landade på fötter och sprang förbi in en touchdown. 3 Fans dör på läktarna av varandras glädje. Ytterligare 17 skadas.

Andra halvlek inleds med ett något förminskat lag, på grund av utvisningar. De två lagen står och sluggar, men goblinernas inneboende vekhet hotar att kollapsa laget, endast deras fanatiker och trollen håller kvar dem i matchen, ända till ett troll gör en "säker" block som misslyckas, vilket gör att de tappar initiativet och "Cold-Blood" Caine, #12 i piraterna (sedd som det största hoppet för Odöd blood bowl sen "Klaws" Butch, den infamösa varulven från Better Dead Than Any Other Colour som mötte sitt öde efter att ha ätit upp 3 Chaos All-Stars. De slutade aldrig mutera efter att han åt dem....) som snodde åt sig och förde bollen nästan utom räckhåll för mat-laget. En snabb touchdown senare stod det 2-1 till Piraterna.

Andra driven i andra halvlek, inleds som den andra i första. Med ett bollsinne likt Jordell Freshbreeze hivar #2 ännu en Goblin till touchdown position, dock efter att ha konsumerat en goblin. Tydligen hade han använt sirap istället för kroppsfärg för att göra sin combat-målning, no foul play suspected.... Fansen går bärsärk ytterligare en gång, 5 döda.

Med knappt hälften av halvleken kvar så är matlaget nere i 1 Fanatiker, 2 troll och 2 goblins, vilket ej räcker till för att förhindra piraterna som fortfarande har 15 spelare (efter att ha raisat en spelare då en okänd pirat bet i gräset i första halvlek) från att göra touchdown #3.

Slutresultat: 3-2 till Zombiepiraterna (5-3)
Jag vann combat med 13.

Gobbos Spider

Renis, inga problem. Jag ville bara rycka in som defence i Emils lag. :roll:

Bertrand Russell

emil

O tack eller nåt... :wink: Det är bra att ha en dialog, det finns alltid nåt man förbiser eller så. Hej 60-timmars arbetsvecka!  :P  :?

deadbolt

tips för alla er latmaskar som inte kan få till å måla erat lag, snyggt målat för mindre än nypris i skrivande stund http://www.tradition.se/klotterplank/Forum36/HTML/005651.html fö skiter jag i att det kanske är fel tråd, tänkte bara att här kollar mest bb-spelare, laget e för snyggt för att missa...
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "