Mean Mountain Manglers Trophy Spelschema!

Startat av emil, juli 28, 2005, 00.27

Föregående ämne - Nästa ämne

Niklas

Det är ok för mig... om han inte törs vill säga...  8)  men vi har bestämt oss att lira på lördag... eller söndag... :?

Niklas

Säsongens Dungeon Bowl är över!!! Segrare är... Loren Patriots!!!  :D

Känns skönt att få revansch på den onde Rob och hans dönickar... Som sin vana trogen så har han hotat att döda mina spelare i ligan men det tar vi med en nypa salt...  8)  Den som lever får se...

KOBOLDKUNGEN

Bedrövligt att jag ska behöva ge en buckla till dig  :wink:
www.jisit.se

Robin

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"Bedrövligt att jag ska behöva ge en buckla till dig  :wink:

Helt rätt. Det var inte ens en match, det var en halv löpträning....

Inga casualties och sammanlagt två blocks på hela "matchen". Fy fan vör Dungeonpes! (och ingen wizzard fick man heller...)  :evil:

EDIT:  :lol:
Jag vann combat med 13.

Niklas

Citat från: "Robin"
Citat från: "KOBOLDKUNGEN"Bedrövligt att jag ska behöva ge en buckla till dig  :wink:

Helt rätt. Det var inte ens en match, det var en halv löpträning....

Inga casualties och sammanlagt två blocks på hela "matchen". Fy fan vör Dungeonpes! (och ingen wizzard fick man heller...)  :evil:

Löpträning? Det är jobbigare att gå upp på morgonen...

emil

Jag har uppdaterat spelschemat, så det är bara att köra igång igen med V5 omgång i nästa vecka. Vi har en ny spelare som ersätter Jontes lag KKK. Han heter Stefan, eller "Fluff" på forumet och spelar ett skavenlag "Rdc-Ugfj-Abcc" i bokstavskombination.

Hej Stefan! :)

Mer uppdateringar följer senare. Allmänt: Att gnälla på ett forum eller i lokalen får ni gärna göra. Men tänk på att det är knappast utvecklande för ligan eller cuperna om ni inte kommer med konkreta och OBJEKTIVA förslag på förändringar. (Det är mer än ditt lag som spelar.) Dungeonbowl är och förblir en annorlunda cup, kan man inte leva med det så är det eran ensak. 8)

Ha det bäst!
/emil

Niklas

Niklas

Jag har en bra fråga... Har QPR dragit sig ur ligan? Hittade honom inte. Ivar vart e du?

Robin

Citat från: "emil"Jag har uppdaterat spelschemat, så det är bara att köra igång igen med V5 omgång i nästa vecka. Vi har en ny spelare som ersätter Jontes lag KKK. Han heter Stefan, eller "Fluff" på forumet och spelar ett skavenlag "Rdc-Ugfj-Abcc" i bokstavskombination.

Hej Stefan! :)

Mer uppdateringar följer senare. Allmänt: Att gnälla på ett forum eller i lokalen får ni gärna göra. Men tänk på att det är knappast utvecklande för ligan eller cuperna om ni inte kommer med konkreta och OBJEKTIVA förslag på förändringar. (Det är mer än ditt lag som spelar.) Dungeonbowl är och förblir en annorlunda cup, kan man inte leva med det så är det eran ensak. 8)

Ha det bäst!
/emil

Oj, glömde visst en  :lol:  i slutet på min post. ;)

Dungeonbowl var ganska skoj när  matcherna blev lite längre (alla mina matcher utom finalen). Till nästa säsong så vore det bra om vi fick ihop någon sådan grej... Fast det är väl svårt med hela Dungeonbowl idén
Jag vann combat med 13.

emil

Citat från: "Nisse"Jag har en bra fråga... Har QPR dragit sig ur ligan? Hittade honom inte. Ivar vart e du?
Nej. Jag har gjort fel, ska åtgärda detta. Edit: Fixat!
@Robin och alla andra, jag önskar som sagt var konstruktiv feedback, för att förbättra saker ock ting. DB är skitkul när det blir ett antal turns, och jag förstår att man kan bli besviken när man åker ur turn 2 ur cupen. Jag har lite idéer, men det är svårt att applicera utan att det blir mer likt vanlig blodboll.
DB ska vara unik, och spelas i grottor med fällor och gömd boll med teleporters. Men sedan är det väl ganska fritt att försöka komma på ngt.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "emil"
Citat från: "Nisse"Jag har en bra fråga... Har QPR dragit sig ur ligan? Hittade honom inte. Ivar vart e du?
Nej. Jag har gjort fel, ska åtgärda detta. Edit: Fixat!

När du ändå är igång å fixar, så är det omgång 15-21 som ska spelas  :)
www.jisit.se

Apanpapan

Inga teleporters i endzones. Slumpa ut porters och fällor.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

KOBOLDKUNGEN

Nu äger ju inte jag någon större rutin vad det gäller DB, efter min fadäs mot gobossen, men jag tycker visst man ska kunna ha teleporters i endzone. Om inte, kan man sätta igen endzone vilket gör att man måste slå ut folk för att kunna göra TD, dessutom tillför den ett jäkligt coolt chans/spänningsmoment, och får man börja lägga ut teleporters så kan man hindra motståndaren från att lägga i ens egen TD.

Slumpa ut kistor och fällor  :?:  :shock: Då blir det ju ännu mindre taktik och ännu mer slump, det är väl knappst vad DB behöver.

Tyckte det funkade skitbra och var kul som fan, de en och 1/10 match jag spelade (en testmatch mot emil å 2 turns mot gobbos)
www.jisit.se

emil

Citat från: "Apanpapan"Inga teleporters i endzones. Slumpa ut porters och fällor.
Hur då menar du? :roll: Man slår ut i vilken dungeonsektion dom hamnar i eller?
Omgång 15-21 vadetja. Fixat!
Edit: Kontaktlistor finns på anslaget i blå rummet med telnr osv. Så möka er till geddon och fixa en.

Apanpapan

Slå ut dem i vilken dungeonsektion och vilken ruta. Det går rätt lätt. Fällor kan man slumpa ut och kan ha lite fler. Då blir det ännu dödligare:)
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)