Mean Mountain Manglers Trophy Spelschema!

Startat av emil, juli 28, 2005, 00.27

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "Apanpapan"Slå ut dem i vilken dungeonsektion och vilken ruta. Det går rätt lätt. Fällor kan man slumpa ut och kan ha lite fler. Då blir det ännu dödligare:)

Varför? Vad tillför det, förutom mer slump?
www.jisit.se

emil

Det är bra grabbar, nu diskuterar ni och gör någonting konstruktivt, hur man förbättrar DB, istället för att gnälla.  :D Jag vill ha Spiky Death Ball i DB också! Men kan tyvärr inte dom gamla reglerna. :roll:

Försök gärna hålla alla regelförändringar enligt regeln KISS: Keep It Simple Stupid.  :wink:

Ang handikapp i DB så kommer nog självaste tärningsslaget för antal kort att försvinna. Iom att en DB-match i snitt är ca en halv vanlig Blodbollsmatch så kan det bli lite mycket om man får alla handikappskort. Vad tror ni om det?

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "emil"
Ang handikapp i DB så kommer nog självaste tärningsslaget för antal kort att försvinna. Iom att en DB-match i snitt är ca en halv vanlig Blodbollsmatch så kan det bli lite mycket om man får alla handikappskort. Vad tror ni om det?

Tycker jag låter tråkigt. Kort är kul och då blir det bara kort till ett lag, och bara om det skiljer mycket i team rating.

Man skulle kunna göra som vanligt, fast bara få hälften avrundat uppåt mot vad man skulle fått i vanliga fall.

Men varför krångla till det? Är det ett problem?
www.jisit.se

Niklas

Jag tycker DB funkar jättebra som det gör...  8)

Niklas

Hörde ryktas om under DB att National Orcish Front skulle ligga lågt ett tag... Stämmer detta Stefan? Bra att veta innan ligan drar igång...

Apanpapan

Korten avgör mycket i DB. Korten ska vara kvar. Sen tycker jag att alla lag ska få en extra MVP. DB är farligt och genererar lite xp. Det kan dö väldigt mycket spelare i spiky deathtraps och lava.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

emil

National Orcish Front kommer vara med, även om Head Croach Stefan é lite neggig fortfarande.

Spiky Death Ball då!?!

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "emil"National Orcish Front kommer vara med, även om Head Croach Stefan é lite neggig fortfarande.

Spiky Death Ball då!?!

Larsa vet hur det funkar, tror jag.
www.jisit.se

Apanpapan

Spikydeathball kan vi köra med. Bara kom på regler.

Om man kastar den på någon så slår man AV. Om det lyckas kan killen fånga. Eller när man passar den till någon så måste han lyckas med ett agility slag för att slippa slå AV.

emil

Okaj, SpikyDeathBall får vi pungslå Lasse-Robban på då´rå. :P

Man kanske skulle köra DB till försten till 2 TDs vinner ist. Handikappsystemet blir mer synkat då och funkar, vissa handikappkort fungerar igen, 2 turnsmatcher blir obefintliga(däremot kan dom bli extremt långa med oflyt :shock: ) Skattkistorna får man placera om efter varje TD, fällorna/teleporters är kvar.

Vi får nog bygga ngt större planer till nästa år dock.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "emil"Okaj, SpikyDeathBall får vi pungslå Lasse-Robban på då´rå. :P

Man kanske skulle köra DB till försten till 2 TDs vinner ist. Handikappsystemet blir mer synkat då och funkar, vissa handikappkort fungerar igen, 2 turnsmatcher blir obefintliga(däremot kan dom bli extremt långa med oflyt :shock: ) Skattkistorna får man placera om efter varje TD, fällorna/teleporters är kvar.

Vi får nog bygga ngt större planer till nästa år dock.

Låter som goda idéer  :idea:
www.jisit.se

Niklas

emil

Citat från: "Nisse"Större planer? Varför?
Bara en spontan magkänsla, att grottorna bör vara minst 3 rutor i bredd om vi spelar försten till 2 TDs. Kan bli otäckt våldsamt där nere i grottorna om man är vek o klen och inte kan grundläggande BB-skills. Fast jag gillar ju slagsmål, så för mig är det inga problem. :P

Niklas

Är inte säker på att det blir så mkt våldsammare... det är väl ändå som att spela max tre vanliga DB-matcher i rad eller?

Apanpapan

Försten till 2 TD:s kan sluta illa. Jag tror att det kan gå att spela två halvlekar precis som vanligt och sen är det sudden death tills första TD. Bonkalagen kan ligga under med en TD, hitta bollen och sen mörda det andra laget.