Brädspelsrummet - Riva vägg eller ej?

Startat av carlsson, oktober 05, 2005, 08.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Ska vi bygga ihop Gröna rummet med rummet bredvid?

Ja
16 (84.2%)
Nej
3 (15.8%)

Antal personer som röstat: 19

Omröstningen har avslutats: april 23, 2006, 08.12

oscar

Innan jag glömmer, jag ställde in stereon i styrelserummet.

Väggen är helt borta, inklusive reglar och dylikt. Följande saker återstår att göra:
1. Slänga skräp - det fixar jag under veckan
2. Slipa
3. Måla

Frågor som uppstår under processen är vilken färg(er) vi skall välja för rummet. Jag ser två självklara(?) alternativ, vitt eller spygrönt. Personligen gillar jag den spygröna färgen och tycker att vi borde låta hela rummet gå i samma tema som ASL-rumsdelen. Men jag bestämmer inte mol allena...

Har övertygat min sambo om hur roligt det är att greja i föreningen så vi kommer båda att vara tillgängliga under en eller ett par kvällar den här veckan.

En fråga till ASL:arna, det finns tre lampor hängande i rummet. Vad skall vi göra med dem? Anledningen till att jag frågar är att jag inte ser det som självklart att detta är geddons egendom.

Vore bra om folk kunde dyka upp imorgon kväll och hjälpa till.
Men, jag är ju Brekal liksom...

Ewers

Tycker att ni målar andra delen i samma färg som första delen är målad i, dvs grön.

/F

Dale

Så vitt jag kommer ihåg så har Carlsson fått pengar för dessa lampor, så de är 100% geddons egendom. Rätta mig om jag har fel.

Heavy

Update...

Jag har spacklat och grejat idag i rummet..

Under morgondagen tänkte jag handla färg (vilket inte kommer att gå i samma gröna färg som är, då det inte finns nån färgkod att uppbringa) så jag kör efter lite snack med "folket" på med en betonggrå nyans..

Köper även takfärg då vi får köra på nytt där med, samma för den vita väggdelen.. Förmodligen lite lackfärg till lister och så med..

Vi bestämde väl mer eller mindre att vi sätter hyllor efter hela den "nya" väggen, förlänger wifbordet en meter eller så och ställer in ett fippla-andra-spel-på-bord samt köper mer lampor på ikea..

Imorgon målas taket..

På tis kör vi skräp ocm målar resten..

På ons skruvar vi hyllor och lampor och småpill.

Bra plan ??
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Gunilla Hellén

Jo det går att få samma färg. Man tar med sig en bit(bortplockad list tex) och så har färgaffären en supernajs lasermackapär som de håller mot färgen och så får de fram rätt nyans. Coolt va´?

Heavy

hmm, ja sant iofs,, men det brukr ändå bli skiftningar och så på det sättet.. Bra plan iofs :)

Dock är det väl ganska få som tycker att den färgen är ok och vill byta ändå ??

Jag hoppar över att köpa den imorgon så kan intresserade prata lite om det..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

jag har faktiskt börjat gilla färgen, men vilken grön färg/nyans som helst som är hyfsat matt och dämpad blir bra.

KOBOLDKUNGEN

BETONGGRÅTT, BETONGGRÅTT, BETONGGRÅTT  :)

Passa på att sätta igen fönstrena också, fatta bunkerkänslan :wink:  :lol:
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Lindbergh

Har dessvärre ingen möjlighet att hjälpa till i dag måndag, häcken full med jobb och är uppbokad i kväll!! Kanske något vi kan göra i samband med regelgenomgången och nybörjarslag i morgon kväll?? Kan skapa några timmar på onsdagskvällen för att fixa inredning om det behövs! Spelleder på torsdagskvällen...

Rekommenderar starkt att ha fortsatt grön färg, då det är på sikt bättre och fräschare. Grått kommer att bli ap-tråkigt, då golven är smutsgrå också. (jag tyckte ju den färgen var ett skitbra val av Micro, det blev supersnyggt!!). Vill vi ha stabsmiljö ala armégrupp under WW2 får vi kanske ta röda rummet och spela i, bunkrar är för loosers  :wink:  :wink: det vore bra om vi kunde ha sänkt belysning också, det fungerade skitbra med det i ASL när man satt långa pass!! (det ger lite stabskänsla också...)

Planen låter jättebra, gött jobbat oscar och heavy!!

Set-up från nu på fredag-tisdag då? Jag skall kompa ut tidigt på tisdag nästa vecka  :wink: Vill göra brittisk set-up på lördag middag eller söndag om det går för sig? (gör det gärna med Lassón och 'eavy, mina franska baguett-vänner)

SET-UP ORDNING GLOBAL WAR:

1.USA
2.USSR
3.ITALY
4.CHINA
5.CW
6.FRANCE
7.JAPAN
8.GERMANY

Räknar vi baklänges från spelstart tisdag 29/11 bör alla hinna med att sortera oscars gluters-blips-brickor och sätta upp innan 18:00 den dagen!

Jag kan åta mig att köpa kaffe och kanske tilltugg den 29/11.

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "Lindbergh"Grått kommer att bli ap-tråkigt, då golven är smutsgrå också. (jag tyckte ju den färgen var ett skitbra val av Micro, det blev supersnyggt!!). Vill vi ha stabsmiljö ala armégrupp under WW2 får vi kanske ta röda rummet och spela i, bunkrar är för loosers  :wink:  :wink:

Borde ju passa er utmärkt då, hehehe  :wink:
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Apanpapan

Vet inte om jag hinner sätta upp saker och ting innan tisdag. Men jag får försöka.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Lindbergh

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"

Borde ju passa er utmärkt då, hehehe  :wink:

Hmm, de har ju förändrat A-bomben till det bajs-sämre nu ju så den kommer väl inte ens detonera i regnet...jävla skit-spel WiF har blivit  :wink:  :wink:

Ja, vi kanske behöver en bunker mot alla nedskjutna Zeros över Singapore - vår fästning i Asien!! Kanske skall regel-boega mig lite och sätta en Indier där? Det står ju asia/pacific så jag borde få sätta den där???  :twisted: Får ju inte förstärka, men det gäller väl först efter spelet har börjat (gäller även TERR och anymap INF)?

Hjälper gärna till med set-up i fall du behöver Panzer-Sneck  :D  Hörde att du skulle ha en tysk TF med all flotta i Kiel utan bemannat luftvärn :o Ryktas dessutom att alla dina tre HQ skulle behövas mot våra polska allierade  :D

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Clifford

Tyska trupper behöver inte HQ-understöd när de spöar fransoser. Det räcker med en 88mm:s-baguett så flyr den lille rödvinspimplaren till Vichy...

Brain

Yrkar på färgbehållning!
Efter att ha spelat där under drygt senaste året så tycker jag den är mycket bra.

Efter att ha sett hur gôtt om plats och luftigt rummet blev undrar man bara varför det inte gjorts tidigare!!!

Bra jobbat!
Tomas Davidsson

Lindbergh

Citat från: "Clifford"Tyska trupper behöver inte HQ-understöd när de spöar fransoser. Det räcker med en 88mm:s-baguett så flyr den lille rödvinspimplaren till Vichy...

Hmm, en 88 mm baguett är lömsk, helt klart...det förklarar en del  :lol:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954