Våra mailadresser på armagedon.org är dödens?

Startat av emil, oktober 12, 2005, 19.13

Föregående ämne - Nästa ämne

MOB

Citat från: "Gunilla Hellén"
Jag har läst nu. Har jag rätt i att tro att domänen alltså inte såldes till Cliff(den var ju trots allt deletad enligt någon post i tråden) utan att Cliff betalade Anxious hyra?

Korrekt! De står som ägare till domänen (namnet armagedon.org) men Clifford betalade avgiften för tre år. Nu måste alltså Anxious skriva över den på Armagedon.
..........
MOB

rAWTAZ

Citat från: "Gunilla Hellén"rAWTAZ:
Jag har läst nu. Har jag rätt i att tro att domänen alltså inte såldes till Cliff(den var ju trots allt deletad enligt någon post i tråden) utan att Cliff betalade Anxious hyra?
Så kan man säga.
En domän blir ligger i en inaktiv perioden efter att den förfallit och innan den blir helt tillgänglig för vem som helst att registrera. Under denna tid kan normalt endast tidigare ägare aktivera den igen.

Under denna tid kvarstår alltså ägaruppgifterna i kundregistret hos den registrar där domänen hålls registrerad. Bara för att man betalar domänen ändras inte dessa :)

Så jo, kontakt med Anxious, sedan måste de och någon ansvarig som jag fattar det iaf, träffas med nån Notarius för att få ägarbytet bevittnat. Lite väl häftigt och mig veterligen bara Domaininfoidioterna som kräver det, men det är väl inte så mycket att göra.

Jag röstar på nedläggning av .org, tre års övergångsperiod som sagt =)

Clifford

Citat från: "rAWTAZ"
Citat från: "Gunilla Hellén"rAWTAZ:
Så kan man säga.
En domän blir ligger i en inaktiv perioden efter att den förfallit och innan den blir helt tillgänglig för vem som helst att registrera. Under denna tid kan normalt endast tidigare ägare aktivera den igen.

Under denna tid kvarstår alltså ägaruppgifterna i kundregistret hos den registrar där domänen hålls registrerad. Bara för att man betalar domänen ändras inte dessa :)

Så jo, kontakt med Anxious, sedan måste de och någon ansvarig som jag fattar det iaf, träffas med nån Notarius för att få ägarbytet bevittnat. Lite väl häftigt och mig veterligen bara Domaininfoidioterna som kräver det, men det är väl inte så mycket att göra.

Jag röstar på nedläggning av .org, tre års övergångsperiod som sagt =)

instämmer.

Gunilla Hellén

Jag instämmer också i en nedläggning av .org-domänen över en treårsperiod.

rAWTAZ

Citat från: "Gunilla Hellén"Jag instämmer också i en nedläggning av .org-domänen över en treårsperiod.
Kan du se till att detta tas upp och beslutas om på ert styrelsemöte som jag nu inser var den 23:e? :I (Nästa då..)

emil

Öh... Glöm inte att fixa armagedon.se adresser och övrigt som behövs  innan bara... :wink:

Dale

Kan du se till att detta tas upp och beslutas om på ert styrelsemöte som jag nu inser var den 23:e? :I (Nästa då..)

Som jag sagt tidigare i tråden så behövs det inget styrelsebeslut ang. detta då det ligger under datorsektionen.

rAWTAZ

Citat från: "Dale"

Som jag sagt tidigare i tråden så behövs det inget styrelsebeslut ang. detta då det ligger under datorsektionen.
Ja OK. Sen fanns det väl ingen datoransvarig? =D

Heavy

Vi har en tillförordnad datasektionsansvarig i form av Robert :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Enligt mig spelar det ingen roll om det ändras från org till se men jag ser klart en vins med att ha allt under armagedon.se för att undvika missförstånd(precis som jag hävdat på annan plats här på forumet när det disskuteraders....

Däremot anser jag att det skall lösas i periden mars-maj under lämpligt år(typ nästa), och inte under september-oktober 2008 då nyss inträffade besvär kommer att inträffa igen...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Gunilla Hellén

Du är en riktig smarting du! :D  Jag hade inte en tanke på det... :oops:

dagle

kan ju börja ta in email addresser...
posta i tråden eller skicka ett mail (odlund2@hotmail.com) till mig med infon:
gammal email
nya mailen (namn/nick@armagedon.se)
Namn och nick(om ni inte använder erat vanliga namn... orkar inte lista ut vem det är...) kommer att skicka ett password till eran gamla mail... eller skriv en annan mail om ni vill ha passwordet dit. Kommer inte vara jättesnabb men tar några per dag.
------------------------------------------------
(nu kan vi väll snart lägga ner denna tråden?)

Edit: hittade en stor säkerhetsbug i systemet... mailar b-one nu.. (kunde logga in med fel lösen), men börja regga er iaf.
Edit: berodde på att jag hade för lång lösenord.... alla lösen över 8 tecken blir 8 tecken ....

Gunilla Hellén

Jag tycker vi ska köra på samma regler som för den gamla .org mailen dvs förnamn.efternamn@armagedon.se. Inga nicks alltså.

dagle

ok ni bestämmer... men skicka om ni vill ha era nya mail addresser.. för erbjudandet jag la fram gäller inte om ett år, då kommer någon annan få göra det... så om ni vill ha mezza mig nu..

sebbe

ska alla som vill ha adresser få det, eller ska det vara som innan?
hade vi en lista på de gamla adresserna?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45