Våra mailadresser på armagedon.org är dödens?

Startat av emil, oktober 12, 2005, 19.13

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Nu är det betalt. Jag har en bmp-bild på att betalningen är gjord men ingen fax. Om nån vill faxa den åt mig vore det bra, instruktioner finns tidigare i tråden...

Dina

Jag är ytterst upprörd för att armagedon.org inte fungerar. Det har mycket dåliga konsekvenser för BSK och styrelsen skall ha all kritik som går att få. Gunilla har säkert fler lösningar (som att vänta på den nya adressen eller att be samtliga besökare att kolla upp våra alternativa adresser, som hon själv hade gjort), men de vill jag inte höra eftersom de är helt oanvändbara. BSK är struligt nog som det är med de få medarbetare man har och det blir inte bättre av att det inte går att kontakta ansvariga för diverse arrangemang.

Om styrelsen är tvungen att ha ett möte för att ta beslut om c:a 1000:- för underhåll av mailserver, så är det inte mer än rimligt att begära ett krismöte, det är det minsta de kan göra. Det är fem andra konvent som är samtidigt och det är styrelsens problem också med tanke på att BSK drar in stor summa till Armagedon. Styrelsens arbete har för övrigt varit under all kritik i år, men detta är inte rätt tråd att ta upp det på.

/Dina Topic, Ordförande BSK 23
So long, suckers!

Gunilla Hellén

Dina,

snacka inte med mig om att sköta sina förtroendeuppdrag. Framförhållningen har väl inte varit den bästa hos någon i år, eller hur?

BSK är nollbudgeterat och ska inte dra in några pengar över huvud taget i år. En budget är till för att hållas och vi satte den till noll för att de som skulle fixa med konventet skulle ha större spelrum att kunna återuppväcka engagemanget för BSK. Hur det gått med det vet vi först efter konventet men något har ju gått rätt till eftersom så många (i alla fall för mig) okända människor engagerat sig i denna tråd. Det är inte folk jag arbetat med på tidigare konvent och det borde tyda på en viss nyrekrytering.

Och du Dina, jag tror att din kandidatur till nästa år styrelse är högst välkommen. Prata med valberedningen om du själv skulle vilja bedriva ett  bättre styrelsearbete nästa år.

Krismöten behövs inte eftersom Robert Näsström basar över datasektionen nu för tiden är det bara att ringa honom och fråga om pengarna. Har någon av er gjort det?

Vi ses på träningen

Dina

Gunilla,

jag snackar inte med dig om att sköta uppdragen du har åtagit dig, utan hela styrelsen. Att du väljer att ta det personligt är enbart ditt problem.

BSK är visserligen nollbudgeterat, men hur är helheten? Vad jag minns går Armagedon back 20 - 40 tusen kronor? Engagemang har det verkligen inte återuppväckt, ett par gamla rävar är med, och norrlänningarna står för alltför många procent av staben.

Jag kandiderade till årets styrelse, men du bland andra tyckte inte att jag skulle sitta i både Armagedons och BSKs styrelse, därav min frånvaro. Men jag ska fundera på nästa års.

Vi är på väg att lösa problemet genom att punga ut pengar från egna fickor. Eftersom du sitter på denna vetskap att det är "bara att ringa Robert" hade du kunnat göra det själv, i roll som styrelsemedlem, och på köpet fått styrelsen att se aningen effektiv ut.

Ska du träna idag? Jag och Pasi ska gå på Step up  :D Häng med och få dig ett gott skratt (sa jag det högt?).
So long, suckers!

Clifford

Citat från: "Gunilla Hellén"Hur det gått med det vet vi först efter konventet men något har ju gått rätt till eftersom så många (i alla fall för mig) okända människor engagerat sig i denna tråd. Det är inte folk jag arbetat med på tidigare konvent och det borde tyda på en viss nyrekrytering.

Deltagande på forumet har inget med om man får nåt gjort att göra eller inte. När GJORDE någon en insats senast, istället för att diskutera?

Den typen av problem som domänstrulet medfört är INTE knutet till BSK på något vis, rent ansvarsmässigt. Jag hade en vag förhoppning om att Armagedon skulle inse problemet eftersom så många drabbas personligen, men det har lett inte till något annat än käbbel.

Det är handlingar som räknas, inte förnumstiga förmaningar om att folk minsann borde förstå att mailadresserna inte fungerar. Lika lite behöver jag höra arga medhåll från medlemmar som tycker att alla andra är lata. De som skriker högst är nödvändigtvis inte bättre än någon annan. Det är inte meningen att peka ut folk, men ser ni inte det ironiska i alla upprörda inlägg från personer som hittills inte gjort NÅGOT, trots rawtaz punkt-för-punkt-instruktioner?

Syftet med mina inlägg är bara att påpeka att handlingar räknas, inget annat. De som handlat i denna fråga hittills är jag och Leo, mig veterligen.

*edit*Och om ni nu VILL göra något, så kan ni bistå med en faxning av en bild åt mig*edit*

KOBOLDKUNGEN

Men faktiskt gäller
vad man säger,
inte bara
vad man gör.

Doktor Kosmos, Doktor Vänster
:lol:
www.jisit.se

Gunilla Hellén

Jag har valt att INTE engagera mig i konventet (Vissa grejer har jag ändå inte sluppit undan) därför att jag har så många andra ideella engagemang för mig. Jag bryr mig fortfarande dock om hur det går för konventet och de människor som medverkar i det.

Det är inte mitt ansvar att ringa Robert för att fixa mailen, har ni ringt till någon överhuvudtaget eller bara bölat på forumet?  

Jag har ingen fax, hitta någon annan med en.

Armagedon går budgeterat back, dvs ALLT ÄR I SIN ORDNING. Om inte kassören missat att underrätta styrelsen om att vi går mer back än vi borde.
Synd att inte konventet lyckades återuppväckas, det är bara att beklaga.
Jag tog bara förgivet att de som var så uppretade på mina inlägg givetvis själva kämpade som råttor för att få konventet att funka, men de kanske bara kastade sten i glashus eller nåt.

Och Dina, det är klart jag tar det personligt. Du kritiserar styrelsen som jag är en del av, hur skulle det inte kunna vara riktat till mig personligen? Jag förstår att du inte riktar det till mig som privatperson men du riktar det till alla personer som sitter i styrelsen. Man är inte lösgjord från sin person i sin styrelseroll.
Men som sagt; är det svårt att ta upp telefonen och ringa Ordf. eller Vice Ordf. och be dem ordna ett krismöte om det är det man vill ha? Eller fråga vem som är ansvarig för webben?

Mest vill jag nog säga "Piss off, ni är helt offside"  till alla som inte gör något men det vore kanske bättre att le och säga "Hej, vill du hjälpa till? Vi behöver just dej."

Dina

Citat från: "Gunilla Hellén"
Det är inte mitt ansvar att ringa Robert för att fixa mailen, har ni ringt till någon överhuvudtaget eller bara bölat på forumet?  

Jo, det är styrelsens ansvar att mailen fungerar och du är en del av den. Men som sagt, initiativ är tagna för att få mailen att fungera.

Armagedon går budgeterat back, dvs ALLT ÄR I SIN ORDNING. Om inte kassören missat att underrätta styrelsen om att vi går mer back än vi borde.

Synd att inte konventet lyckades återuppväckas, det är bara att beklaga.
Jag tog bara förgivet att de som var så uppretade på mina inlägg givetvis själva kämpade som råttor för att få konventet att funka, men de kanske bara kastade sten i glashus eller nåt.

Allt är inte i sin ordning. Föreningen må ha en summa undanlagd nu, men ge det ett par år med backbudgetering och det finns nada kvar. Även om konventet är nollbudgeterat, går vinsten till föreningen och drar in på så sätt 20 - 30 tusen. Och ja, vissa av oss kämpar för att få konventet att fungera.

Och Dina, det är klart jag tar det personligt. Du kritiserar styrelsen som jag är en del av, hur skulle det inte kunna vara riktat till mig personligen? Jag förstår att du inte riktar det till mig som privatperson men du riktar det till alla personer som sitter i styrelsen. Man är inte lösgjord från sin person i sin styrelseroll.

Att definiera "personligt" kan vi tjafsa om länge. Poängen är just den att det tjafsas, men det görs ingenting och detta är ett strålande exempel. Du har förklarat åtskilliga gånger att det är bara att ringa, men låtit bli att lyda ditt egna råd. Styrelsen är synlig på forumet när den försvarar sig mot kritik.
So long, suckers!

jonte

Clifford

Citat från: "jonte"Clifford, jag har fax som sagt.

Kan du faxa en BMP-bild med texten som rawtaz skrev tidigare?
Där hittar du tel.nr också.
(typ "fixa armagedon.org snarast!")

jonte

Jag är lite osäker på vilken text du menar, vill inte göra ett misstag. Så stapla bara upp det för mig klart o tydligt som om jag vore fem år vad det är som ska faxas iväg så fixar jag det.

KOBOLDKUNGEN

För snabb behandling, faxa tydligt kvitto av transaktionen till 031-7202019. Skriv förtext "Skickar här kopia av inbetalning, vänligen behandla ärendet snarast. <kontaktinfo>
www.jisit.se

jonte

skicka bmp-bilden till vildmark AT gmail DOT com bara, eller lägg upp den nånstans så är det faxat snabbare än du kan säga "griftefrid".

rAWTAZ

Citat från: "jonte"skicka bmp-bilden till vildmark AT gmail DOT com bara, eller lägg upp den nånstans så är det faxat snabbare än du kan säga "griftefrid".
Tror fan att det är, haha xD

jonte

Clifford,

är momsen verkligen inräknad på de 920kr du satt över?