Våra mailadresser på armagedon.org är dödens?

Startat av emil, oktober 12, 2005, 19.13

Föregående ämne - Nästa ämne

rAWTAZ

jonte, va ere för cool bild du har som ava? =)

jonte

Jag körandes i en bil någonstans i finska lappland!

Clifford

Helvete! Glömde momsen! Fanfanfanfanfanfanfan

jonte

Det fixar vi, räkna ut momsen, sätt in en ny inbetalning, ta screen print och så skickar jag iväg båda tillsammans med en liten text om varför det blev så.

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"Helvete! Glömde momsen! Fanfanfanfanfanfanfan
Jag antar att man bara behöver sätta in moms på 98 euro på samma konto, men lämplig benämning som kommentar. Så om du har internetbank, prova det o försök skicka vidare kvittot :)

Går ju att ringa Domaininfo för att kolla men jag tror inte det skall behövas.

jonte

Är det svensk moms eller något annat lands VAT-procent man ska kolla på?

rAWTAZ

Citat från: "jonte"Är det svensk moms eller något annat lands VAT-procent man ska kolla på?
Ska väl vara svensk, det är ett svenskt företag som säljer tjänsten iaf. Nu ska vi inte göra saker med komplicerade :D

rAWTAZ

Armagedon.org och dess e-postadresser är nu igång!

Bra jobbat vem som nu fixade, Cliff gissar jag? Satte du in momsen också idag eller Cliff? Eller har Domaininfo på nåt vis godtagit "bara" 920:-? :shock:

Min gissning är nästan det senare eftersom domänen är förnyad till 30-Aug-2008 nu, alltså tre år istället för de fyra som 98EUR+moms skulle vara.. Men jag vet inte. Skit samma.

STYRELSE: Snacka ihop er om ägarbytet via Anxious så har ni något att sluddra om :D Ni vet vad det skulle kosta.

Gunilla Hellén

rAWTAZ:

Äger inte Cliff domänen nu eftersom han betalat för den? Alltså tills han får pengar av armagedon då han överlåter den till föreningen.  Anxious har ju inte betalat så vad har de med detta att göra? Om domänföretaget godtagit cliffs betalning (vilket de har genom att öppna domänen igen) så borde det betyda att de ingått ett avtal med honom. Om principerna för anställningsavtal går att överföra på andra avtal borde det vara så. Men mina rättskunskaper är dock inte så stora så det kanske inte funkar på samma sätt.

Fråga: Hur vet vi vad det skulle kosta? Har vi inte betalat nu? (genom Cliff)
Förklara för mig: Vad kommer det kosta?

Clifford

Ok, jag har inte satt in momsen, kanske ska skita i det då allt funkar nu. Vad tror ni? Tre år räcker tills vidare :)

Heavy

I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"Ok, jag har inte satt in momsen, kanske ska skita i det då allt funkar nu. Vad tror ni? Tre år räcker tills vidare :)
Jopp, skit i det. Tre år bör räcka för att spendera ett år på att reda ut vad som skall hända med domänen och två år på att genomföra en migrering till .se vilket är det givna målet ;)

rAWTAZ

Citat från: "Gunilla Hellén"rAWTAZ:

Äger inte Cliff domänen nu eftersom han betalat för den? Alltså tills han får pengar av armagedon då han överlåter den till föreningen.  Anxious har ju inte betalat så vad har de med detta att göra? Om domänföretaget godtagit cliffs betalning (vilket de har genom att öppna domänen igen) så borde det betyda att de ingått ett avtal med honom. Om principerna för anställningsavtal går att överföra på andra avtal borde det vara så. Men mina rättskunskaper är dock inte så stora så det kanske inte funkar på samma sätt.

Fråga: Hur vet vi vad det skulle kosta? Har vi inte betalat nu? (genom Cliff)
Förklara för mig: Vad kommer det kosta?
Hehe, du är en av de få som skriver mitt nick som det var tänkt en gång i tiden, asbra :>

Med risk för att låta skadad orkar jag inte gå in på detaljer nu, men allt rörande ägarbytet skall finnas skrivet tidigare i tråden av mig, punkt för punkt.. Jo, det måste göras ett sådant.

MOB

Citat från: "Gunilla Hellén"Om domänföretaget godtagit cliffs betalning (vilket de har genom att öppna domänen igen) så borde det betyda att de ingått ett avtal med honom.

Om jag betalar in din hyra kan jag garantera att din hyresvärd inte kommer att fråga var pengarna kom ifrån. Kan jag kicka ut dig ur din lägenhet då?  8)
..........
MOB

Gunilla Hellén

MOB:

Inte riktigt samma sak. Men du har en poäng. Dessutom skulle man ju kunna dra liknerser till bolagskapning. Någon typ av domänkapning...

Arbetsrättsligt exempel som jag tänkte på vid förra inlägget(mina kunskaper om lag och rätt finns i detta område):

Om arbetstagare och arbetsgivare inte har några skriftliga avtal och båda beter sig påsätt som tyder på en fastanställning så är det så.  Dvs om en sparkad arbetstagare fortsätter gå till jobbet och arbeta efter det att han skulle slutat OCH arbetsgivaren betalar ut den lön han hade innan, räknas han fortfarande som fastanställd. Eftersom båda beter sig som om han vore fastanställd.

rAWTAZ:
Jag har läst nu. Har jag rätt i att tro att domänen alltså inte såldes till Cliff(den var ju trots allt deletad enligt någon post i tråden) utan att Cliff betalade Anxious hyra?