Gryning på Ereb

Startat av Spiff Rymdspionen, november 23, 2005, 17.32

Föregående ämne - Nästa ämne

Robin

Uj. Det blev box. Vad händer nu?
Jag vann combat med 13.

Spiff Rymdspionen

Tyckte det under omständigheterna gick hyffsat. Jag var ganska säker på att någon skulle falla inför spelningen. Beklagar ni vars karaktärer gick förlorade och jag hoppas att det är en liten tröst att ni i alla fall spelade i alla fall två tredjedelar av kampanjen som kommer att ta slut någon gång under sensommaren. Planen som smiddes fram var rätt bra. Den största fördelen var helt klart hur snabbt ni reagerade och fick upp porten. Den största nackdelen var kanske att ni inte räknade med att kultens anhängare skulle reagera på er ankomst, framför allt av kavarellen, samt att de snappade upp att folk generellt plötsligt verkade förvänta sig trubbel av dem. Kanske 'visionerna' ni fick gav något av ett tunnelseende, men framtiden var ju så klart inte skriven. Det hade ju gjort det tråkigt att lira. Väldigt synd att ni inte lyckades rädda Lycios. Chanserna var höga, men tärningarna var verkligen emot vissa av er på spelningen.

Muletan ni lite smidigt lånat kommer att anlända till Hallborg på kvällen dagen efter stridigheterna. Vid det laget har nyheter precis nått hovet om händelserna i Nygg. Informationen är dock bristfällig, skickad via brevduvor österifrån. En kallelse går ut morgonen efter att samtliga överlevande skall infinna inför konungen så fort det är möjligt för att bringa klarhet i händelserna.

Maxi och PA's karaktärer är redan på väg mot Ara tillsammans med Titus Nejder. Ni andra som tänker lyda konungen kommer att möta upp med dem i hovet och bilda en grupp. Ni som av någon anledning inte tänker följa konungens befallning bildar grupp två. Jag hoppas att ni känner att era karaktärer har tillräckligt mycket gemensamt med de andra för att sammarbeta med dem. Inga pekpinner kommer att ges även i fall andra slp's förståss har ideer om vad ni bör prioritera. Om samtliga karaktärer tänker infinna sig i hovet så är mitt förslag att vi kör en storspelning igen. Eftersom denna spelningen inte kommer att bli lika grandios, samt att samma tidsrymd inte kommer att ges för att bestämma ett datum, så misstänker jag att ett par av er kommer att falla bort på grund av andra planer, vilket gör att gruppen blir hanterbar. Hurvida ni väljer att splittras efter den spelningen eller inte är upp till er.

Så vad jag skulle vilja veta först är vilka karaktärer som tänker infinna sig vid hovet. Ett av konungens fartyg kommer att färdas från Hallborg till  Ara med er. Angående spelning, för vilken grupp som helst, så funkar den 14/4, 20/4 eller den 21/4 för mig inom de närmsta par veckorna.

Angående Brekal så har han fyra taktik-slag att rulla innan hans öde avgörs. Med tanke på hans skicklighet i strid så misstänker jag att han är med er på muletan.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Robin

Jag kan 14/4 och 20/4 och 21/4. Jag vill nog till Kungen, dock ska jag prata med min enda kvarvarande vän (misstänker att Stir kan vara död) först. Vi får ta oss ett snack om det helt enkelt. Har kungen utlovat någon form av "amnesti" eller motsvarande för överlevande halvalver/alver?

Sen undrar jag om Månskensskogens Teowen överlevde debaclet i Nyg  8)
Jag vann combat med 13.

Spiff Rymdspionen

Teowen överlevde slakten. Han syntes inte till i byn alls, men var en av de överlevande som kastade sig ombord på fartyget när det passerade bryggorna under några sekunder.

Amnesti är inte utlovat då halv-alverna inte är skyldiga till något annat än att vara halv-alver. De skall helt enkelt infinna sig i Ara för att registreras och informeras. Sedan har de inga skyldigheter att stanna vidare.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Robin

Nja, de är väl skyldiga att vara slavar med, eller... ? Jaja, det blir nog bra. Får prata med personen i fråga imorron.
Jag vann combat med 13.

Sparvel

Hmm, Jag kan spela den 21 det är min lediga lördag. 20e funkar med men då slutar jag nog inte föränn ca 19.30.
14e jobbar jag lördag och söndag så det blir lite struligare för min del.

Ara säger du.. får väl se vad de andra i på båten tänker göra innan jag bestämmer mig...
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Robin

Hoppas alla kan den 21/4 då. Hur är det med Hake, Maxi, PA et.al? Och vad ska ni göra? Ara eller häcka i Halborg?
Jag vann combat med 13.

deadbolt

Låter helt ok, jag kan inte heller den 14e. Ska kolla med Pasi och Oskar vad de föredrar, men i mina öron låter Ara spännande.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Sparvel

Har just pratat med Hake, han kan spela den 21a
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

GrandPA

Borde kunna den 21a men är inte helt hundra.
All for one and more for me

Sparvel

om vi mutar dig med kakor då? :)

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Apanpapan

Jävla tjöt. Jag kan.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Robin

Citat från: "Sparvel"om vi mutar dig med kakor då? :)

Tror paj funkar bättre. Mmmm.... 1,5 Pie.....
Jag vann combat med 13.

GrandPA

Jo jag kan. Men en fråga. Vi är ju uppdelade nu, jag o Maxi i en grupp och resten i en annan. Kommer det snabbspolas och ta max en halvtimmes donande innan alla möts i Ara eller kommer det bli en lite längre tids spelande för de två grupperna? Kan vara bra att veta så folk inte behöver sitta på geddon en halv dag utan att få spela.
All for one and more for me

Sparvel

Jag funderar själv på det där, vilka ska till ara egentligen? ska vi fortsätta spela som en stor grupp eller dela upp oss i två mindre?
vore kanske bäst att skicka de av oss som är mer lärda och så till ara och sysselsätta de andra med nåt annat?

tyvärr Stir du är ett grottmongo, men redan påväg till ara ;)

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07