Inköp av Europe Engulfed

Startat av Clifford, februari 07, 2006, 03.18

Föregående ämne - Nästa ämne

jonte

kommer spelsortimentet komma upp på sidan? hur blir det med fow?

biggabush

1) ja, tjockt gräddgult imponerande sortiment kommer, när vi launchar (TBA). Tills dess e det improv och ad-hoc o du får själv leta upp det du vill ha online annorstädes o maila vad.

2) FOW. Vi förhandlar just nu med Battlefront. De vill inte ge rena online butiker sina spel. Men vi är ju inte en renodlad online ;-)...så det ska nog gå bra.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

jonte

Gamemaniacs hade FoW innan de hade butik men de kanske har nån ny policy på BF då. Men det fixar väl sig.

biggabush

Clifford

Nu har jag gluttat lite på reglerna och måste säga att detta spel ser jäkligt lovande ut.

De har lite speltips för de olika länderna i sin scenariobok, alá Wif.
Speltipset för Polen lyder: Just roll 6's.   :lol:  :lol:  :roll:

soulreaper

Citat från: "Clifford"Nu har jag gluttat lite på reglerna och måste säga att detta sper ser jäkligt lovande ut.

De har lite speltips för de olika länderna i sin scenariobok, alá Wif.
Speltipset för Polen lyder: Just roll 6's.   :lol:  :lol:

När ska du ta med spelet till geddon och låta brädspelsansv. provspela?
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

biggabush

Jepp, verkar vara ett gediget spel, hyllat som det ju är.
Låt mig veta när du känner för ett parti. Jag är fet-på.

soulreaper

EE står numera i gedons hylla och jag tänkte att vi skulle speltesta det inom det snaraste jag vet att både bernsten och daniel är på här finns reglerna att läsa och ladda ner http://www.gmtgames.com/living_rules/EE_rules_2nd_ed.pdf

Glömde lägga till http://www.gmtgames.com/living_rules/EE_PB_2nd_ed.pdf som är playerbook..kan nog vara bra att läsa igenom den med!

Ska vi komma fram till ett datum att spela och innan dess ska spelarna läst igenom reglerna antingen nere på gedon eller via pdfen?

biggabush

Jag är på.

Clifford äger också spelet.
Liksom Gabriel.

De kanske också är intresserade.

Boys?

jonte

Spelar ni runt påsk är jag gärna med, har spelet och har provat lite fram o tillbaka så grunderna sitter nog.

Är det bara jag som tycker att det är alltför mycket nationsspecifika regler?

soulreaper

I påskhelgen är jag på gothcon men efter det är jag nog på....har inte läst reglerna så jag har ingen aning om vad jag tycker om dem...

jonte

Brädspelstorsdagen den femte april hade väl varit ypperlig till att spela EE på?

soulreaper

Nu är alla klistermärken påsatta på blocken och det ena arket med counters är punshat. Det ligger blocks som saknar klistermärken i en påse dessa är reserv blocks och ska därmed inte ha något av reservklibborna på än..Nu finns det ingen ursäkt till att inte läsa igenom regler och playbook och komma fram till ett datum! Jag vet att många är intresserade av ett parti!

Clifford

Citat från: "soulreaper"Nu är alla klistermärken påsatta på blocken och det ena arket med counters är punshat. Det ligger blocks som saknar klistermärken i en påse dessa är reserv blocks och ska därmed inte ha något av reservklibborna på än..Nu finns det ingen ursäkt till att inte läsa igenom regler och playbook och komma fram till ett datum! Jag vet att många är intresserade av ett parti!

mwohaha, redan spelat. Twice.

Rekommenderar små burkar eller lådor för varje lands enheter m.m. Det är inte så noga att dela upp gluters och blocks annat än i landstillhörighet. Har man gjort det går det snabbt att komma igång. Special Actions FTW.

soulreaper

då kanske du cliff vill vara med när vi väl drar igång och vara lite av en läromästare...