Lokalen som helhet

Startat av Martin Larsson, juli 17, 2004, 23.17

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"
CitatBjörn wrote:
Citatdilba wrote:
Jag vet inte var jag ska vända mig för at leta lokaler men om någon vet så kan jag göra det. Även om vi inte ska bytta lokal nu eller kanske aldrig så är det nog bra att vara ute i god tid.  

Jepp, bättre att vara ute i god i tid än att vänta till sista minuten.

Vore bra om fler individer inser detta, vi kan liksom inte säga upp vår lokal hur som helst pga vårt kontrakt  

Märkligt då att BSK är allmänt erkänt som det trevligaste och mysigaste konventet bland många...

Inte för att dissa folk, men bortsett från de senaste årens WHFB-spelande på konvent, hur många Geddoniter åker på andra konvent och spelar? Innan whfbtureningar blev så poppis var det inte många...Brain, jag och 1d3 andra ibland.

Framför allt tror jag att erfarenheten av konventsrollspel, konventsbrädspelande och dylikt är ganska låg bland dagens medlemmar...Hur många har varit SL på konvent t.ex.?
Så öppna örongluggarna och inse att BSK har ett mycket gott rykte bland konventsbesökare.

Vet inte riktigt om du quotat rätt Cliff, men ovan gällande citat handlar inte om konventet, utan om geddons lokals placering och kontrakt :idea:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Jag citerade fel stycke, det är korrigerat nu :!:

Ivar

Lite tankar

De äldre medlemmarna på Gedon brukar inte åka på konvent, o de brukar inte betala sig in på bsk, de ä väl en relativt ny företeelse.

vad det gäller folks erfarenhet från andra konvent så har rätt många av de äldre det. Vi var rätt mycket ute i konventsssverige för runt tio år sen under en treårsperiod.

problemet är väl inte så mycket heller att folk inte jobbar på konventet även om det också är lite dåligt, problemet är väl att folk inte jobbar innan konventet och tar ansvar?
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Clifford

Citatproblemet är väl inte så mycket heller att folk inte jobbar på konventet även om det också är lite dåligt, problemet är väl att folk inte jobbar innan konventet och tar ansvar?

Jepp. Frågan är bara om inte kommunikationen är grundproblemet. Egentligen finns det ju en näve folk som vill jobba med BSK innan konventet i år, men det händer ju inget. Kan bero på den röriga administrativa ordningen, vad vet jag. Brain, jag och Dale hade ju fördelen att vi mest behövde prata med varann. Liten grupp=effektiv.
Sen har vi ju Bohlin & Askåsen som alltid fixat hela RPG-delen.

Vad som behövs är någon som pekar med hela näven och ryter, samt ser till att folk gör sakerna de sagt att de ska göra.

Ivar

Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"
Citat
dilba wrote:
Jag tycker inte det är något fel att medlemmar betalar för att gå på konvent för det get förningen pengar. Om det skulle vara så att man behöver ställa in saker för att det är för lite medlemmar som hjälper till är det ett problem den det har väll inte hänt en.

Björn wrote:
jo det ger pengar, men inte speciellt mycket. Saken är den att man ställer inte gärna in, folk jobbar underbemmanade istället vilket sänker både stämningen och kvaliten.

Martin Larsson wrote:
Detta är en mycket viktig poäng, vore på tiden att många äldre medlemmar inser detta

Märkligt då att BSK är allmänt erkänt som det trevligaste och mysigaste konventet bland många...

Inte för att dissa folk, men bortsett från de senaste årens WHFB-spelande på konvent, hur många Geddoniter åker på andra konvent och spelar? Innan whfbtureningar blev så poppis var det inte många...Brain, jag och 1d3 andra ibland.

Framför allt tror jag att erfarenheten av konventsrollspel, konventsbrädspelande och dylikt är ganska låg bland dagens medlemmar...Hur många har varit SL på konvent t.ex.?
Så öppna örongluggarna och inse att BSK har ett mycket gott rykte bland konventsbesökare.

Nu rättciterat förstår jag fortfarande inte vad du fiskar efter Cliff :?:  
Jag och Björn säger att vi inte vill se geddonmedlemmar betala sig in på BSK för vi behöver alla medlemmars hjälp för att få allt att gå runt. Ditt resonemang känns malplacerat tycks det mig :o

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Björn

Må så vara att folk utifrån som BESÖKT konventet känner att det är mysigt men JAG har åtminstånde hört 1D6 personer som sagt att det var jobbigt och att de gott kunde varit fler, hade de mysigt, jag tror inte det. Att detta inte har smittat av sig på besökarna är nog bara en tidsfåga som vi har arrangörerna att tacka.

Björn

ps. Tråden handlar egentligen inte om konventet utan om lokalen ds.

ps.2 om ni nu hade glöm det. ds.2

Clifford

Ok, jag kom lite av spår där, egentligen ville jag bara säga att BSK inte har tappat i kvalitet eller stämning för besökarna ÄN.

Martin Larsson

Citat från: "Björn"ps. Tråden handlar egentligen inte om konventet utan om lokalen ds.

ps.2 om ni nu hade glöm det. ds.2

Tack Björn, det känns om om allt fler andra diskussioner förs här inne. Hoppas folk kan skapa nya topics i framtiden för nya subjects :!:

Martin Larsson

Först en liten kul detalj, det va 777 visits på denna tråden när jag tittade in( i kul kontrast till det nummer som brukar va det roliga 8) )

Den observante medlemmen som kommer traskandes från stan kan se en stor skylt i ett av fönstrena i samma kåk som vår förening är beskaffad. Där står det "Lokal uthyres 070...(kommer inte ihåg resten)" detta borde gå tll vår hyresvärd, så man kanske skulle ringa denne och fråga om man inte skulle kunna ta och flytta inom kåken(förutsatt att det är vär det hela rent ekonomiskt osv) :?:

Om inte annat:

Vi får en hel del pengar av kommunen varje år, de e säkert intresserade av att få tillbaka en del av dem i form av hyra, så man borde ju kunna deala med dem under de premisserna :wink:

Dale

Ett direkt svar till Martin Larsson;  Vår hyresvärd har inte intresse av att hyra ut lokaler billigare än vad vi har i kontraktet just nu. När vi undersökte möjligheten att hyra ett förrådsutrymme i samma fastighet så fick vi ett förslag som vi var och tittade på. Hyra/kvm låg ungefär 10kr högre per månad än vad vi betalar för vår lokal. Detta var dessutom utan tillgång till toalett/rinnande vatten. När jag påpekade detta så sa han att vi kanske skulle kunna få ett förråd utan värme något billigare/kvm än vår nuvarande lokal.

Martin Larsson

Surt. Detta var hos vår värd eller :?:

Då återstår alt 2: att kolla med kommunen(enligt mig)

Martin Larsson

Häver ur mig samma fråga här som på annan plats: Dör alla diskussioner helt tvärt när forumet krashar varje månad eller. Avsaknad av minne verkar (numera) vara ett problem bland medlemmarna vilket suger :!:

Björn

Jag hade inte så mycket att tillägga diskussionen innan forumet gick ner, mer än att jag tror att komunen är en bra sammarbetspartner som vi borde sammarbeta mer med.